اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

تشکیل کمیته هدفمندی یارانه‌ها در صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کمیته هدفمندی یارانه‌ها در سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان خبر داد.

تشکیل کمیته هدفمندی یارانه‌ها در صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش دیودیده صبح امروز در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: در راستای ایجاد آمادگی لازم برای اجرای هر چه بهتر مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها ستادی در سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که این سازمان، هدفمند کردن یارانه‌ها و اقتصاد مقاومتی را دو دستور اصلی کار خود قرار داده است، افزود: ارتباط مستقیم این دو مقوله با حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت، اهتمام این سازمان را برای موفقیت دولت تدبیر و امید در هدفمندسازی یارانه‌ها و تحقق هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی لازم و ضروری کرده است.

دیودیده خاطرنشان کرد: با هدف بررسی و آسیب‌شناسی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، طراحی و پیش بینی‌سازی و کارهای اجرایی امر در ارتباط با واحدهای صنعتی، معدنی و بازار کالا و خدمات، کمیته هدفمندی یارانه‌ها در این سازمان تشکیل شده است.

وی با بیان این‌که مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تأثیر چندانی در افزایش قیمت‌ها نخواهد داشت و شیب افزایش قیمت‌ها ملایم است، افزود: تدابیر لازم برای تامین و ذخیره‌سازی کالاها و اقلام مورد نیاز مردم و نظارت و کنترل جدی بر قیمت‌ها، زمینه‌ها و بسترهای لازم را برای ممانعت از سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب در بازار اتخاذ شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از اهدافی که در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها دنبال می‌شود، تزریق اعتبار به واحدهای تولیدی و صنعتی است که با تحقق این موضوع رونق دوباره به بخش صنعت باز می‌گردد.

دیودیده با بیان این‌که محدودیتی برای ارائه منابع مالی از محل صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی و صنعتی بر اساس ظرفیت و توان آنها وجود ندارد، افزود: بسته‌های حمایتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت اعلام شده و مقرر شده 10 هزار میلیارد تومان از درآمدهای ناشی از حذف یارانه‌ها به واحدهای تولیدی اعطا شود.

وی با تأکید بر لزوم لحاظ کردن مباحث هدفمندی یارانه‌ها در سرمایه‌گذاری های آینده در بخش صنعت استان افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی موجود در استان نیز باید با نوسازی و یا تجهیز ماشین‌آلات خود به اندازه مطلوب مصرف انرژی خود را بهینه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با ایجاد هماهنگی و ایجاد این کمیته، امیدواریم مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را به خوبی پشت سر بگذاریم و واحدهای صنعتی و تولیدی استان را به سمت تولید کالاهای صادرات محور، با قیمت تمام شده مناسب، با کیفیت مطلوب و متناسب با نیاز بازار هدایت کنیم.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول