اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج:

شوراها باید آموزش‌های ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری امور شهری ببینند

شهردار سنندج خواستار برگزاری دوره‌های تخصصی در حوزه آموزش امور سرمایه‌گذاری ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهرها شد.

شوراها باید آموزش‌های ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری امور شهری ببینند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کامیاب شادمان ظهر امروز در جلسه مشترک شهرداران استان کردستان با معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری و دهیاری کشور در سنندج اظهار کرد: جذب سرمایه‌های بخش خصوصی بزرگترین مسئله برای نجات شهرداری‌ها بوده و بدون در نظر گرفتن این مهم نمی‌توان بر مشکلات فائق آمد.

وی افزود: متأسفانه به دلیل عدم آشنایی اعضای شوراهای اسلامی در شهرهای مختلف شاهد ناهماهنگی‌ها و گاهی کارشکنی‌هایی در مسیر جذب سرمایه‌های بخش خصوصی هستیم که امید است با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه زمینه آشنایی اعضای شوراها با مباحث سرمایه‌گذاری فراهم شود و این مقاومت‌های غیرکارشناسی کاهش یابد.

شادمان در بخشی دیگر از سخنان خود به قرار نگرفتن شهرداری‌ها در جایگاه واقعیشان در تصمیم‌گیری‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه همواره شهرداری‌ها را به عنوان زیرمجموعه‌ای فرمانداری‌ها در شورها و کمیته‌های استانی قلمداد می‌کنند و این مهم مشکلات فراوانی را برای شهرداری‌ها به وجود آورده است که امیدواریم این نگاه تغییر یابد.

شهردار سنندج به اختصاص 2.4 درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها در سال 92 اشاره کرد و افزود: این مهم بسیاری از شهرداری‌ها را از ورشکستگی نجات داد و امیدواریم این امر در سال 93 و با شفافیت بیشتر به یاری شهرداری‌ها بشتابد.

شادمان به افزایش تعرفه بیمه تأمین اجتماعی برای بناهای در حال ساخت اشاره کرد و افزود: این امر می‌تواند لطمه بزرگی را بر روند ساخت و ساز و کند شدن این امر وارد کند و بر مشکلات شهرداری‌ها بیافزاید.

وی افزود: متأسفانه ما فقط شهرداری را اداره می‌کنیم و مدیریت در اختیار ما نیست.

شهردار سنندج تصریح کرد: هیچ اهرمی برای مقابله با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در خصوص جذب بدهی‌های عوارض این نهادها نداریم به عنوان مثال هم‌اکنون بیش از 13 میلیارد ریال عوارض پرداخت نشده از سوی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان داریم که نمی‌توانیم با هیچ اهرمی این مطالبه را دریافت کنیم.

وی همچنین از تخریب بیش از 150 هکتار از کاربری فضای سبز شهر سنندج و تغییر کاربری آن به مسکونی در مناطق مختلف به بهانه ساخت مسکن مهر و دیگر طرح‌های شهری خبر داد و افزود: هم‌اکنون طرح تفضیلی شهر سنندج 4 هزار و 200 هکتار است و برای گسترش فضاهای سبز و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها نیازمند کمک و یاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستیم.

داوود کمانگر معاون دفتر فنی استانداری کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: باید با ساخت و سازهای غیرمجاز در نواحی منفصل شهرها مقابله شود و جلوی صدور پروانه ساخت برای زمین‌های قولنامه‌ای گرفته شود.

وی افزود: متأسفانه بدنه کارشناسی شهرداری‌ها بسیار ضعیف بوده و بسیاری از کارکنان شهرداری‌ها با قوانین و مقررات آشنایی ندارند.

کمانگر همچنین از سرانه بسیار کم فضای سبز در استان انتقاد کرد و افزود: مراحل مطالعاتی تأمین آب فضای سبز شهرهای سنندج و سقز صورت گرفته است و برای رفع معضلات ترافیکی شهر سنندج نیز طرح مطالعاتی در دست اجراست.

گفتنی است در ادامه این نشست تعدادی از شهرداران شهرهای مختلف استان مباحثی را پیرامون اختصاص اعتبارات ویژه به شهرداری‌ها برای خرید ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی، ارتقای جایگاه حقوقی شهرداری‌ها و تغییر در قوانین حقوق و مزایا و استخدام شهرداری‌ها مطرح کردند.

انتهای پیام/79006/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول