اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای شهر سنندج هشدار داد

برخورد با خسارت‌زنندگان به بیت‌المال در بدنه شهرداری سنندج

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای شهر سنندج گفت: با کسانی که در بدنه شهرداری به انحای گوناگون و با کوتاهی خود موجب عدم وصول مطالبات و خسارت به شهرداری شده‌اند، برخورد خواهیم کرد.

برخورد با خسارت‌زنندگان به بیت‌المال در بدنه شهرداری سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، زهرا آوجیان عصر امروز در جلسه کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای این شهر با موضوع وصول مطالبات شهرداری اظهار داشت: در جلسه گذشته از شهرداران مناطق درخواست تهیه ریز مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی را داشتیم.

وی با بیان اینکه عدم تهیه این مستندات به هیچ عنوان قابل توجیه نیست، یادآور شد: قرار گذاشتیم کمیته‌هایی در شهرداری مناطق با ترکیبی هفت نفره و به صورت تخصصی برای وصول مطالبات تشکیل شود.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: شهرداری‌های مناطق تا روز 22 اسفند ماه فرصت دارند تا ریز مطالبات خود از دستگاه‌ها و اشخاص مختلف را به شورا ارائه کنند تا در نخستین روز کاری پس از تعطیلات عید نوروز، شورای شهر نسبت به پیگیری آنها اقدام کند.

آوجیان با بیان اینکه در این زمینه به شهردار سنندج نیز ایراد وارد است، گفت: قرار ما این بود از اول اسفند ماه به صورت تخصصی وارد بحث مطالبات شهرداری شویم و دیگر در سال 93 مطالبی چون یکسان نبودن آمارها قابل قبول نخواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر اخذ مطالبات با کسانی که در بدنه شهرداری نیز به انحای گوناگون با کوتاهی موجب عدم وصول مطالبات و خسارت به شهرداری نیز شده‌اند، برخورد خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه شهردار بهاران سنندج اضافه کرد: برخی دستگاه‌ها تنها بخش کوچی از ساخت و سازهای خود را به شهرداری اطلاع می‌دهند که در بعضی موارد تنها یک دهم و یا یک بیستم ساخت و سازهای انجام شده واقعی است.

شاهو شاهویی به دست آوردن اطلاعات دقیق در خصوص متراژ و مساحت ساختمان‌های ایجاد شده درون ادارات را برای اخذ عوارض از دو راه قابل حصول دانست و گفت: یک راه این است که از طریق قضایی و با گرفتن حکم به این کار مبادرت بورزیم.

وی ادامه داد: راه دوم نیز از طریق عکس‌های ماهواره‌ای است که می‌توان تا 90 درصد این مساحت را به دست آورد، اما در هر حال تا پایان اردیبهشت ماه این کار اجرایی خواهد شد.

همچنین یکی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج در این جلسه متذکر شد: استان کردستان به دو مقوله اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و قانون نیاز دارد.

سیدبهاالدین حسینی در پایان اذعان داشت: عدم تمکین برخی دستگاه‌ها به پرداخت بدهی‌های خود حرکت برخلاف این دو مقوله بوده و آنها در واقع به جای خدمت خیانت می‌کنند.

انتهای پیام/79012/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول