اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون نظارت شورای شهر سنندج مطرح شد

مدیریت قاطع در شهرداری سنندج وجود ندارد/ واحد حقوقی فلج است

نماینده سازمان بازرسی کردستان، نبود مدیریت قاطع به منظور تلاش در راستای استیفای حقوق و ضعف شدید در واحد حقوقی شهرداری را موجب تلنبار شدن و به نتیجه نرسیدن مطالبات این سازمان دانست.

مدیریت قاطع در شهرداری سنندج وجود ندارد/ واحد حقوقی فلج است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن پارسانیا عصر امروز در جلسه کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای این شهر با موضوع وصول مطالبات شهرداری، اظهار کرد: مطالبات شهرداری به عنوان یک بیماری مزمن از دو منظر شکلی و ماهوی قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه بحث آمار و ارقام، بعد شکلی ماجرا است گفت: به لحاظ ماهوی مشکلات مربوط به تلنبار شدن مطالبات شهرداری و عدم وصول آنها به دو دلیل است.

نماینده سازمان بازرسی کردستان، نبود مدیریت قاطع در شهرداری به منظور تلاش در راستای استیفای حقوق و ضعف شدید در واحد حقوقی شهرداری را این دو علت ذکر کرد.

پارسانیا با تأکید بر لزوم در پیش گرفتن راه قانونی برای وصول مطالبات شهرداری، خاطرنشان کرد: تا زمانی که واحد حقوقی شهرداری اقدام خاصی انجام ندهد، نمی‌توان موفق بود.

وی با بیان اینکه روال فعلی در شهرداری برای پیگیری وصول مطالبات از دانه درشت‌ها کارآیی ندارد، تصریح کرد: نتیجه استفاده از بسیاری از مشاوران شهرداری در این زمینه مطلوب نبوده است.

نماینده سازمان بازرسی کردستان بار دیگر بر ضرورت اصلاح واحد حقوقی و تقویت آن تأکید کرد و گفت: شهرداری باید با ایجاد تغییرات اساسی در این واحد از مشاوران حقوقی توانمند استفاده کند.

پارسانیا افزود: واحد حقوقی شهرداری سنندج فلج است و تا زمانی که ایرادهای آن برطرف نشود موارد مد نظر شورای شهر به عنوان اتاق فکر شهرداری اجرایی نمی‌شود.

وی با اشاره به آمادگی سازمان بازرسی استان برای همکاری و تعامل با مجموعه شورا و شهرداری در خصوص پیگیری وصول مطالبات، اظهار کرد: در زمینه مشاوره‌های حقوقی و طی مراحل قضایی از هیچ کمکی به شورا و شهرداری دریغ نخواهیم کرد.

نماینده سازمان بازرسی کردستان تصریح کرد: پیگیری مطالبات بخش دولتی نباید موجب شود، مطالبات از بخش خصوصی و اشخاص حقیقی به فراموشی سپرده شود.

یکی از اعضای شورای شهر سنندج نیز در ادامه این جلسه با گلایه از عدم حضور نمایندگان دستگاه‌ها در جلسات شورا، اظهار کرد: برخی مدیران از شهرداری و شورا تنها برای منافع خود استفاده می‌کنند، اما نسبت به پرداخت مطالبات اقدامی انجام نمی‌دهند.

اسعد فتاحی با بیان اینکه به دستگاه‌های دولتی تا اردیبهشت ماه آینده مهلت می‌دهیم، تصریح کرد: در غیر این صورت نام و میزان بدهی ادارات متخلف را همراه با جزئیات، رسانه‌ای خواهیم کرد.

انتهای پیام/79012/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول