اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با فارس:

برگزاری انتخابات دریچه امید طالبان برای پیروزی از مسیر جنگ را بست

عضو پارلمان افغانستان با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اظهار داشت: حضور گسترده مردم و برگزاری موفق انتخابات، دریچه امید طالبان از مسیر جنگ را در افغانستان بست.

برگزاری انتخابات دریچه امید طالبان برای پیروزی از مسیر جنگ را بست

«غلام‎حسین ناصری» عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در این کشور را بیانگر ناکامی طالبان برای مختل کردن این روند دانست و گفت که که گروه‎های تروریستی بویژه طالبان بار دیگر می‌خواستند به قدرت برسند اما با برگزاری موفق انتخابات دریچه امیدشان بسته شد.

به گفته وی، طالبان باور داشتند که توانایی جلوگیری از حضور مردم در انتخابات را دارند و نیروهای امنیتی و غیرنظامیان افغان را هدف حمله قرار می‌دهند تا این روند در افغانستان برگزار نشود اما نه تنها گروه‎های تروریستی به اهداف خود نرسیدند بلکه آن‎ها امید پیروزی در این کشور را نیز از دست داد.

ناصری معتقد است که طالبان در اهداف خود بویژه مختل کردن انتخابات، ناکام شدند و این ناکامی در پی تلاش نیروهای امنیتی و حضور گسترده مردم در این روند بود.

تقدیر از تلاش نیروهای امنیتی و دفاعی افغان

عضو پارلمان افغانستان در ادامه اظهار داشت که یکی از بزرگترین علل ناکامی طالبان در مختل کردن روند انتخابات افغانستان، مقابله و توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور در برابر آن‎ها بود.

به باور وی، طالبان با تمام توان برای مختل کردن انتخابات آمادگی گرفته بودند و با حملات گسترده در کابل و ولایت‎های این کشور بدنبال تخریب اذهان مردم نسبت به نیروهای امنیتی افغان برای تامین امنیت انتخابات بودند.

ناصری تصریح کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان پس از اتخاذ این تصمیم از سوی طالبان دست به کار شدند و تمام راه‎های پیروزی این گروه را بستند.

به اعتقاد وی، تأمین امنیت انتخابات از سوی نیروهای امنیتی افغان بیانگر توانمندی و شهامت آن‎ها و تضعیف طالبان است.

بنابراین نیروهای امنیتی و دفاعی افغان بایستی مورد تقدیر قرار گیرند تا برای تأمین امنیت دایمی این کشور بیشتر تشویق شوند.

عضو پارلمان افغانستان ادامه داد که تقدیر از نیروهای امنیتی افغان پاسداری از حقوق مردم این کشور است، زیرا این نیروها برای حفظ حقوق ساکنان این کشور هستند.

حضور گسترده مردم در انتخابات «بله» به مردم‌سالاری و «نه» به طالبان

غلام حسین ناصری در ادامه به حضور گسترده مردم در پای صندوق‎های رأی اشاره کرد و گفت که این امر بیانگر یکی دیگر از ناکامی‎های طالبان در این کشور است و زیرا مردم در انتخابات «بله» به مردم سالاری و «نه» به طالبان گفتند.

به باور وی، مردم افغانستان دیگر نمی‎خواهند زیر سلطه تروریست‌ها باشند و به همین علت به پای صندوق‎های رأی آمدند و فرد منتخب خود را انتخاب کردند.

عضو پارلمان افغانستان تاکید کرد که طالبان از مسیر جنگ دیگر در این کشور پیروز نخواهند شد، آن‌ها بایستی راه مصالحه با دولت را در پیش گیرند و با پیوستن به خانواده‎های خود، خوشبختی را جایگزین خشونت در زندگی کنند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان با حضور بیش از 7 میلیون افغان در روز (شنبه) 16 فروردین  برگزار شد.

یکی از مهمترین نگرانی در برگزار شدن این روند، مخالفت طالبان بود و حدس و گمان‎ها بر این بود که آن‎ها در برخی از مناطق این روند را مختل خواهند کرد که با حضور گسترده مردم افغانستان این نگرانی برطرف شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول