اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با فارس:

برگزاری موفقیت آمیز انتخابات، مسیر پیشرفت افغانستان را هموار کرد

عضو پارلمان افغانستان با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در این کشور، اظهار داشت که انتخابات آزمونی تاریخی بود که مسیر پیشرفت در عرصه‎های مختلف در این کشور را هموار کرد.

برگزاری موفقیت آمیز انتخابات، مسیر پیشرفت افغانستان را هموار کرد

«محمدعلی اخلاقی» عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که برگزاری انتخابات در افغانستان یکی از آزمون‎های تاریخی در این کشور بود که زمینه پیشرفت را در عرصه‎های مختلف این کشور فراهم کرد.

مردم حماسه‎آفرینی کردند

اخلاقی تاکید کرد که مردم افغانستان با وجود تهدیدهای امنیتی جدی با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای در این کشور حماسه آفریدند.

وی معتقد است که شرکت مردم در انتخابات یکی از گزینه‎های پیشرفت مردم سالاری در افغانستان است و از سوی دیگر جایگاه این کشور را در بین کشورهای جهان ارتقا داده است.

به گفته عضو پارلمان افغانستان، مشارکت مردم در انتخابات این کشور، نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه یافته بیشتر بود.

مشارکت گسترده مردم سبب انتقال مسالمت آمیز قدرت سیاسی است

محمدعلی اخلاقی در ادامه با اشاره به دلائل مشارکت گسترده مردم در انتخابات افغانستان گفت که مردم برای انتقال مسالمت آمیز قدرت سیاسی از تیم حاکم به تیم جدید به پای صندوق‌های رای حضور یافتند.

زیرا انتقال مسالمت آمیز قدرت روی خواست‎ ملت افغانستان تأثیر زیادی داشت و آن‎ها می‎خواهند با روی کار آمدن رئیس جمهور و کابینه جدید، شاهد تسریع در پیشرفت افغانستان باشند.

به باور وی با عدم حمایت تیم حاکم در افغانستان از کاندیدای مشخص، راه حضور و امید شرکت مردم در انتخابات بیشتر شد، ملت افغانستان باور کردند که با آرای خودشان سرنوشت این کشور را رقم می‌زنند.

تأمین امنیت انتخابات، بیانگر توانایی نیروهای امنیتی افغان

عضو پارلمان افغانستان همچنین در ادامه تامین امنیت انتخابات از سوی نیروهای افغان را بیانگر توانایی آن‌ها دانست و اظهار داشت که تامین امنیت انتخابات از سوی نیروهای امنیتی افغان یکی از پیش‎زمینه‎های حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور بود که علاوه بر جلب اعتماد، بیانگر توانایی این نیروها در عرصه تامین امنیت دائمی در این کشور است.

اخلاقی تأکید کرد که نیروهای امنیتی افغان نشان دادند که بدون حضور نیروهای خارجی می‎توانند امنیت را در این کشور تأمین کنند.

به اعتقاد وی، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تنها نیازمند آموزش و تامین مالی خارجی‌ها نیازمند هستند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان توانستند با تأمین کامل امنیت زمینه حضور گسترده بیش از 7 میلیون افغان را به پای صندوق‎های رأی در روز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی (شنبه 16 فروردین) مهیا کنند.

در این از انتخابات افغانستان، هشت کاندید ریاست جمهوری و 2 هزار و 700 کاندید شوراهای ولایتی حضور داشتند.

قرار است نتایج ابتدائی این انتخابات در چهارم اردیبهشت و نتایج نهایی آن پس از 20 روز بررسی شکایت‎های انتخاباتی در 24 اردیبهشت اعلام شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول