اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو پارلمان افغانستان در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

آمریکا توانایی تغییر نتیجه انتخابات افغانستان را ندارد

عضو پارلمان افغانستان با اشاره به نگرانی‎های مطرح شده در مورد مداخله آمریکا در انتخابات این کشور اظهار داشت که آمریکا توانایی تغییر نتیجه انتخابات و به پیروزی رساندن نامزد مورد نظرش را ندارد.

آمریکا توانایی تغییر نتیجه انتخابات افغانستان را ندارد

«کبرا مصطفوی»، عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، با اشاره به نگرانی‌های مطرح شده در انتخابات بویژه مداخله آمریکا در این روند، گفت که یکی از چالش‎های فرا روی انتخابات ریاست جمهوری این کشور، مداخله آمریکا بود اما اکنون به نظر می‎رسد که آن کشور قادر نیست تا نتیجه انتخابات افغانستان را تغییر دهد.

وی افزود که مداخله کشورهای خارجی بویژه آمریکا، مداخله دولت در امور انتخابات، سرمای هوا و تهدیدهای امنیتی پیش از برگزاری انتخابات چالش‎های جدی محسوب می‌شدند که اکنون در سطح بالایی این چالش‌ها از بین رفته‌اند.

به اعتقاد عضو پارلمان افغانستان، آمریکا و دیگر کشورهای خارجی بدلیل این که در کمیسیون‎های انتخاباتی نفوذ و کارمندی ندارند، توانایی مداخله نیز نخواهند داشت.

مصطفوی در ادامه تأکید کرد که مشارکت گسترده مردم در پای صندوق‎های رأی و نظارت نهادهای داخلی از روند انتخابات نیز زمینه مداخله آمریکا در این روند را کاهش داده است.

وی همچنین با اشاره به عزم راسخ ملت افغانستان، گفت که آن‎ها هرگز نمی‎گذارند تا آمریکا و کشورهای خارجی سرنوشت‎شان را تعیین کنند.

عضو پارلمان افغانستان در مورد نگرانی‎های دیگری که پیش از برگزاری انتخابات چالش شمرده می‎شد نیز گفت که عملکردهای دولت افغانستان تاکنون بیانگر عدم مداخله در انتخابات است.

به نظر می‌رسد که دولت افغانستان در نتیجه انتخابات آینده نیز مداخله نخواهد کرد، زیرا در هیچ یک از تیم‎های انتخابات، کاندید مشخصی ندارد.

مصطفوی در ادامه به تهدیدات امنیتی نیز اشاره کرد و گفت که نیروهای امنیتی افغان با تأمین کامل امنیت در روز برگزاری انتخابات نشان دادند که بیش از توقع دولت و ملت این کشور توانا شده‎اند، آن‌ها تهدیدهای امنیتی انتخابات را رفع کردند و زمینه مشارکت مردم را در این روند ملی مهیا ساختند

وی تأمین امنیت توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را پیروزی بزرگ و فراموش نشدنی دانست و اظهار داشت که بایستی دولت و ملت افغانستان از این نیروها تقدیر کنند زیرا بخوبی بزرگترین چالش انتخاباتی را از بین بردند.

عضو پارلمان افغانستان در ادامه با یادآوری سرمای هوا در روز برگزاری انتخابات، از تمام مردم بخاطر شرکت در انتخابات باوجود مشکلات جوی، تشکر کرد و ادامه داد که با وجودی که در برخی مناطق افغانستان هوا بسیار سرد بود اما حضور مردم در صحنه رأی‌گیری بسیار گرم بود.

مصطفوی ادامه داد که ملت افغانستان با حضور گرم در انتخابات، سرمای هوا را نادیده گرفتند و نگذاشتند تا این نگرانی به چالشی در مشارکت آن‌ها در انتخابات بدل شود.

مردم افغانستان روز (شنبه 16 فروردین) شاهد برگزاری سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در کشورشان بودند که در آن هشت کاندید ریاست جمهوری و 2 هزار و 700 کاندید شوراهای ولایتی به رقابت پرداختند.

در این انتخابات بیش از 7 میلیون افغان که 34 درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‎دادند، شرکت کردند.

قرار است نتیجه ابتدائی این انتخابات در چهارم اردیبهشت و نتیجه نهایی آن پس از 20 روز بررسی شکایت‎های انتخاباتی در 24 اردیبهشت اعلام شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول