اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بهزیستی قزوین خبر داد

تأمین نیاز تجهیزات توانبخشی 70 درصد از معلولان در قزوین

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: 70 درصد از نیازهای معلولان پشت نوبت متقاضی تجهیزات توانبخشی این استان در سال 93 پاسخ داده می‌شود.

تأمین نیاز تجهیزات توانبخشی 70 درصد از معلولان در قزوین

راحله جاتن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اعتبارات خرید تجهیزات توانبخشی جامعه هدف اداره کل بهزیستی استان قزوین در سال گذشته نسبت به سال 92، سه برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت محصولات تجهیزات توانبخشی مانند سمعک و دستگاه ویلچر در سال 92 نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود، بیان کرد: با توجه به این مهم اعتبارات خرید این تجهیزات در سال 91 از 100 میلیون تومان به 300 میلیون تومان در سال گذشته ارتقا یافته بود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه با تخصیص این اعتبار بخشی از نیازهای تجهیزات توانبخشی معلولان خریداری شده و مابقی نیز در حال انجام است، افزود: با اتمام خریدها، توزیع آن بین جامعه هدف صورت می‌گیرد.

این مسئول ابراز داشت: سال 91 خرید خوبی در زمینه تجهیزات توانبخشی معلولان زیر پوشش اداره کل بهزیستی قزوین صورت گرفته که با خریدهای سال گذشته و توزیع آن بین جامعه هدف می‌توان به 70 درصد از نیازهای معلولان پشت نوبت متقاضی تجهیزات توانبخشی در سال 93 پاسخ داد.

جاتن یادآور شد: در سال 91 مرکز توانبخشی بهزیستی این استان 265 دستگاه ویلچر و 85 سمعک برای معلولان زیر پوشش این نهاد خریداری کرده است.

پرداخت شهریه دانشجویی به معلولان قزوینی

وی پرداخت شهریه دانشجویی به معلولان جسمی حرکتی، بینایی و شنوایی را از جمله فعالیت‌های اداره کل بهزیستی استان قزوین عنوان و بیان کرد: در این استان بیش از 250 دانشجوی معلول زیر پوشش این اداره کل وجود دارد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: این مهم موجب شده تا آنان با کمترین دغدغه به تحصیلات علمی خود ادامه دهند و معلولیت آنان موجب عدم ادامه دادن تحصیل آنان در دانشگاه‌ها نباشد.

این مسئول عنوان کرد: کمک هزینه شهریه به دانشجویان معلول زیر پوشش اداره کل بهزیستی استان قزوین با هدف ترغیب و تشویق این دانشجویان به ادامه تحصیل در مقاطع عالی، توانمندسازی و دستیابی آنان به استقلال اجتماعی پرداخت می‌شود.

جاتن یادآور شد: شهریه ترم نخست دانشجویان معلول قزوینی در سال 92 پرداخت شده که البته درصد کمی از آن باقی مانده که امیدواریم در روزهای آینده با جذب اعتبارات این میزان از شهریه باقی مانده نیز به این دانشجویان پرداخت شود.

انتهای پیام/77009/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول