اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اراک:

حل مشکلات مددجویان بهزیستی نیازمند مشارکت بیشتر خیران است

فرماندار اراک گفت: حل مشکلات مددجویان بهزیستی نیازمند مشارکت بیشتر خیران است.

حل مشکلات مددجویان بهزیستی نیازمند مشارکت بیشتر خیران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مسلم پورقاسمیان ظهر امروز در همایش خیرین مسکن ساز بهزیستی شهرستان اراک با اشاره به اینکه مشارکت خیرین، نیکوکاران و آحاد مردم رمز موفقیت بهزیستی در خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش این نهاد به شمار می‌رود، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در امر خدمت رسانی به جامعه هدف از نهادهای بسیار موثر در کشور است که منشاء خدمات ارزنده‌ای برای اقشار آسیب‌پذیر می‌باشد.

وی تصریح کرد: رسیدگی به امور نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر به خصوص افراد تحت پوشش بهزیستی از وظایف دولت تدبیر و امید است و این دولت اولویت برنامه‌های خود را برای انجام این مهم و به منظور کاهش مشکلات این قشر و افزایش میزان رفاه عمومی در جامعه قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم گفت: رفع مشکل مسکن مددجویان تحت پوشش این نهاد از مهمترین برنامه‌های سازمان بهزیستی استان مرکزی است که در این زمینه کارهای بسیاری انجام شده است.

رضا ربیعی با اشاره به اینکه چهار هزار و 193 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی در استان مرکزی واجد شرایط دریافت مسکن تشخیص داده شده‌اند، اظهار داشت: تا به حال بیش از 900 واحد مسکونی تکمیل و به مددجویان بهزیستی استان مرکزی واگذار شده و یک هزار و 800 واحد نیز نیمه تمام است.

وی افزود: در بخش تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی 114 نفر از مددجویان و معلولان زیر پوشش این اداره برای اخذ تسهیلات خوداشتغالی به مبلغ 5 میلیارد و 965 میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد 40 نفر مبلغ 3 میلیارد و 862 میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: در بخش مشاغل خانگی نیز 117 نفر به مبلغ 5 میلیارد و 397 میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی و به 39 نفر به مبلغ یک میلیارد و 818 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

ربیعی از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و خویش‌فرما به 357 نفر به مبلغ 107 میلیون تومان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: تا کنون 41 گروه همیار زنان سرپرست خانوار و فرزندان ترخیص شده تحت سرپرستی بهزیستی در استان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع گروه‌های همیار تشکیل شده 39 گروه ثبت شده‌اند که تنها 29 گروه فعال هستند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی اعضای فعال گروه‌های همیار استان را 265 نفر و اعضای بازتوان شده را 145 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: تشکیل گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار گام مهمی در راستای بازتوانی این گروه محسوب می‌شود.

ربیعی گفت: سازمان بهزیستی اهمیت مشارکت خیرین و نیکوکاران در پیگیری اهداف سازمان بهزیستی را کاملا درک کرده و برای رسیدن به هدف مشترک دست تک تک خیرین را به گرمی می فشارد و چشم امید به یاری آنان دارد.

در این همایش از چهار خیر برگزیده اراکی با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول