اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

فعالیت‌های سنگین بهزیستی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: فعالیت‌های سنگین بهزیستی در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

فعالیت‌های سنگین بهزیستی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام علی پهلوان صبح امروز در نشست استاندار سمنان با عوامل اجرایی و مسئولان خانه سالمندان «نور» در شهر سمنان که با حضور معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار سمنان، فرماندار شهرستان سمنان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری سمنان و شماری از مسئولان این استان انجام شد، اظهار داشت: هیچ مشکلی در راستای مدیریت خانه سالمندان سمنان وجود ندارد و با توجه به گذشته این مرکز، فعالیت‌های خوبی در دست اجراست.

وی تصریح کرد: با این وجود، با توجه به اینکه خانه سالمندان نور سمنان در مرکز استان واقع شده، باید نسبت به توسعه، بازسازی و بهسازی آن اقدام شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان اضافه کرد: مرکز سالمندانی که در شاهرود وجود دارد، در نوع خود بی‌نظیر است و در دامغان نیز مرکز نگهداری سالمندان در سه طبقه با زیربنای 15 هزار متر مربع فعالیت می‌کند و این می‌طلبد تا برای مرکز استان سمنان نیز فکری اساسی شود.

پهلوان ادامه داد: طبق اصل 44 قانون اساسی، بیشتر واحدها و مراکز ارائه خدمات زیر پوشش بهزیستی در استان سمنان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی تصریح کرد: از این پس نیز شمار قابل توجهی از فعالیت‌های سنگین بهزیستی به بخش خصوص سپرده می‌شود و البته افرادی که دنبال سودآوری باشند، وارد این حیطه نمی‌شوند و عمده افرادی که در این مسیر گام می‌نهند، انگیزه الهی و کمک‌رسانی به هم‌نوع دارند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه شهریه‌ای که از سالمندان در استان سمنان دریافت می‌شود بسیار پایین‌تر از استان‌های دیگر است، این امر را سبب استقبال سالمندان سایر استان‌ها از خانه‌های سالمندان سمنان ذکر کرد.

پهلوان افزود: برخی مراکز نگهداری سالمندان در کشور، نیروهای زیرپوشش خود را استثمار می‌کنند و علاوه بر اینکه آنها را بیمه نکرده، حق و حقوقشان را نیز به درستی پرداخت نمی‌کنند؛ اما در استان سمنان این مشکل وجود ندارد.

وی افزود: در آینده نیز از افرادی که از مشارکت‌های فرهنگی و علمی آنها در مراکز سالمندان استان سمنان استفاده می‌شوند، قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام/2249/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول