اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان در گفت‌وگو با فارس:

مشارکت گسترده مردم سبب افزایش مشروعیت انتخابات در افغانستان شد

سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان(فیفا) ضمن ابراز خرسندی از وضعیت امنیتی روز برگزاری انتخابات، اظهارداشت که مشارکت گسترده مردم سبب افزایش مشروعیت انتخابات و اعتبار بین‌المللی آن شد.

مشارکت گسترده مردم سبب افزایش مشروعیت انتخابات در افغانستان شد

«فهیم نعیمی»، سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان( فیفا) در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، ضمن ابراز خرسندی از وضعیت امنیتی روز برگزاری انتخابات، اظهارداشت: مشارکت گسترده مردم سبب افزایش مشروعیت انتخابات و اعتبار بین‌المللی آن شد.

وی افزود: در روزهای پیش از روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان بدلیل وقوع چندین حمله انتحاری و بمبگذاری در کابل به نظر می‎رسید که روز انتخابات شاهد رویدا‎دهای ناگوار امنیتی باشیم؛ اما به اهتمام نیروهای امنیتی افغان از وقوع رویدادهای تروریستی جلوگیری شد و مردم توانستند با خیالی آسوده به پای صندوق‎های رأی حاضر شوند.

وی یادآورشد که کمبود برگه‎های رای‌گیری یکی از چالش‎های روز انتخابات در برخی از مراکز رای‎گیری بود که متأسفانه برخی از شهروندان به این جهت نتوانستند از حق رای‎ خود استفاده کنند.

چالش دیگری که نعیمی از آن نام برد، مسدود ماندن برخی از مراکز رای‎گیری در برخی از نقاط افغانستان بود.

به گفته سخنگوی فیفا، این مراکز رای‎گیری نبایستی مسدود می‌‎ماند؛ زیرا در فهرست مراکز فعال کمیسیون انتخابات درج شده بود.

 این در حالی است که نعیمی تأکید کرد که شمار مراکز رای‎گیری که قرار بود فعال باشد ولی مسدود ماند، بسیار اندک بود و نمی‎توان از آن به عنوان یک چالش بزرگ در مسیر برگزاری انتخابات یاد کرد.

سخنگوی فیفا، در ادامه اظهار داشت که ناظران بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان که شمار آن‌ها به 10 هزار نفر می‎رسید با نظارت از 75 درصد مراکز رأی‎گیری، از مشکلات موجود در این مراکز گزارش‎هایی را نیز تهیه و ارائه کرده‌اند.

وی در ادامه از ارائه توضیح و بیان جزئیات در مورد مشکلاتی که در گزارش ناظران این نهاد آمده است، خودداری کرد.

نعیمی تصریح کرد که جزئیات آنچه در روز انتخابات در مراکز رای‎گیری اتفاق افتاده است بوسیله ناظران فیفا مستند سازی شده و قرار است طی گزارش مفصلی در اختیار رسانه‎ها قرار گیرد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول