اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته

حمله طالبان به صندوق‌های رأی در افغانستان

دستگیری ۷۶ تروریست و حمله طالبان به خودروی حامل صندوق‌های رأی در شمال افغانستان از جمله مهم‌ترین رویدادهای امنیتی ۲۴ ساعت گذشته افغانستان است.

حمله طالبان به صندوق‌های رأی در افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «میرحمزه احمدزی» رئیس دفتر منطقه‌ای کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت «قندوز» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای در نزدیکی خودرو حامل صندوق‌های رأی، یک کارمند کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، یک پلیس و راننده خودرو کشته شدند.

به گفته احمدزی، در این حمله که روز گذشته رخ داد خودرو حامل صندوق‌های رأی با مین کنار جاده‌ای برخورد کرد که بر اثر آن 8 صندوق رأی‌ از بین رفت.

طالبان مسئولیت این حمله را بر عهد گرفت.

دستگیری 76 تروریست در 24 ساعت گذشته

«رحمت‌الله نبیل» سرپرست ریاست امنیت ملی افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان در 24 ساعت گذشت 76 نفر از تروریست‌ها را در ولایت‎های مختلف افغانستان دستگیر کردند.

به گفته نبیل، این تروریست‌ها قصد داشتند که در روز انتخابات حملات تخریبی انجام دهند.

کشته شدن 47 شبه‎نظامی طالبان در غرب و شمال افغانستان

«اکرام الدین یاور» معاون اداری وزارت کشور افغانستان در نشست خبری در ولایت غربی «هرات» اظهار داشت که در روز برگزاری انتخابات در این ولایت 26 شبه‎نظامی طالبان توسط نیروهای امنیتی افغان کشته شدند.

به گفته یاور، در اثر درگیری پلیس با طالبان در این ولایت پنج پلیس و یک غیرنظامی کشته شده‌اند.

«سخنی حسینی» فرمانده پلیس منطقه «غوریان» ولایت «هرات» نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که در عملیات اخیر نیروهای امنیتی افغان برای تأمین امینت انتخابات، 65 شبه‎نظامی طالبان در این منطقه کشته شدند.

در همین حال «محمد الله بتاش»، والی ولایت «فاریاب» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر درگیری نیروهای امنیتی افغان با طالبان در این ولایت 21 شبه‎نظامی طالبان کشته و 15 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته بتاش، این حملات در منطقه‌های «المار»، «قیسار»، «دولت آباد»، «غورماچ» و «پشتون کوت» این ولایت انجام شده است.

به گفته وی، در این درگیری‎ها پنج پلیس افغان کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

«داود شاه وفادار» فرمانده ارتش ولایت «بادغیس» در شمال افغانستان از کشته شدن 14 شبه‎نظامی طالبان و زخمی شدن 9 نفر دیگر آنان در منطقه‎های «بالامرغاب»، «مقر» و «قادس» در این ولایت خبر داده است.

کشته و زخمی شدن 8 غیرنظامی در جنوب افغانستان

«عطاالله خوگیانی» سخنگوی والی ولایت «میدان وردک» در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها گفت: در اثر اصابت چندین موشک در منطقه‌ «چگ» و «دایمیرداد» این ولایت پنج غیرنظامی کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

خوگیانی افزود: در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی افغان با شبه‎نظامیان طالبان در منطقه «سیدآباد»، «جلریز» و «جغتو» این ولایت هفت شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.

به گفته وی، در این درگیری‌ها یک پلیس کشته و پنج نفر دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول