اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح بسیج سلامت نوروزی صورت گرفت

انجام بیش از 6 هزار بازدید بهداشتی از مراکز توزیع مواد غذایی خراسان ‌جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از انجام 6 هزار و 325 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان در طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد.

انجام بیش از 6 هزار بازدید بهداشتی از مراکز توزیع مواد غذایی خراسان ‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده امشب در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا 15 فروردین 93 نیز ادامه داشت.

وی با اشاره به انجام یک‌هزار و 710 بازدید بهداشتی از اماکن عمومی در طرح بسیج سلامت نوروزی، تصریح کرد: در این طرح 626 مورد بازدید بهداشتی از اماکن بین‌راهی استان صورت گرفته است.

معرفی 122 مرکز توزیع مواد غذایی و مکان عمومی به مراجع قضایی

رئیس مرکز بهداشت خراسان جنوبی از انجام 6 هزار و 325 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح استان طی طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد و افزود: در این طرح اکیپ‌های بهداشتی استان 122 مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را به مراجع قضایی معرفی کردند.

مهدی‌زاده اضافه کرد: همچنین در این طرح 11 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی تعطیل شدند.

وی با اشاره به 366 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی در این طرح، اذعان داشت: در این طرح 5 هزار و 247 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد کلرسنجی انجام شده از آب در این طرح را 5 هزار و 883 مورد عنوان کرد و گفت: همچنین در این طرح 366 مورد نمونه‌گیری از آب آشامیدنی صورت گرفته است.

صدور 1832 کارت بهداشتی در طرح بسیج سلامت نوروزی

مهدی‌زاده از صدور یک‌هزار و 832 مورد کارت بهداشتی در طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد و افزود: اکیپ‌های بهداشتی استان در این طرح با 149 دستفروش دوره‌گرد برخورد کردند.

وی با اشاره به استقرار 16 اکیپ بهداشتی در این طرح متذکر شد: در هر اکیپ حداقل سه نفر کار نظارت بهداشتی را انجام داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: این طرح به منظور کنترل مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در استان اجرا شد.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول