اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

فاصله سلامت در جامعه باید کاهش یابد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی برای کاهش نابرابری‌ها و اختلاف‌ها در وضعیت سلامت گروه‌های مختلف جامعه در کشور صورت پذیرفته و لزوم تداوم و استمرار این‌گونه فعالیت‌ها در کشور به شدت مورد نیاز است.

فاصله سلامت در جامعه باید کاهش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی خراسان‌جنوبی به شاخص‌های تعیین شده در مورد عدالت در سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: میزان مرگ و میر اطفال زیر یک سال، میزان مرگ نوزادان و میزان مرگ مادران از جمله این شاخص‌ها است.

وی افزود: 37 شاخص برای این بخش در نظر گرفته شده است که باید در استان مورد بررسی قرار گیرد تا آمارهای آن مشخص شود و بتوان براساس این آمارها برنامه‌ریزی دقیقی برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و سلامت افراد جامعه انجام داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: طرح عدالت در سلامت به‌ عنوان یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

مهدی‌زاده تصریح کرد: در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی برای کاهش نابرابری‌ها و اختلاف‌ها در وضعیت سلامت گروه‌های مختلف جامعه در کشور صورت پذیرفته شود، اما لزوم تداوم و استمرار این‌گونه فعالیت‌ها در کشور به شدت موردنیاز است.

وی یادآور شد: براساس برنامه باید درصد زایمان‌های پرخطر به کمتر از یک درصد برسد.

*فاصله سلامت در جامعه باید کاهش یابد

وی اظهار داشت: در این راستا ضروری است تا سیستم اطلاعات سلامت وزارت بهداشت ابزاری در اختیار داشته باشد که قدرت سنجش نابرابری‌ها در سلامت را داشته باشد و از این طریق می‌توان با تعیین علل نابرابری‌ها در مورد کاهش فاصله‌های سلامت در جامعه تلاش کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در این راستا از دانشگاه انتظار می‌رود که این موضوع تبیین و با حمایت مسئولان استانی این شاخص‌ها در سطح استان تعیین شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول