اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت گرفت

توزیع 70 هزار کیسه زباله در قزوین

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: این سازمان برای حفظ محیط زیست 70 هزار کیسه زباله در اختیار شهروندان و مسافران نوروزی قرار داد.

توزیع 70 هزار کیسه زباله در قزوین

مجتبی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به تشریح فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در ایام نوروز پرداخت و اظهار داشت: محیط زیست متعلق به همه مردم است و مردم باید خود فرهنگ حفاظت از محیط زیست را در جامعه نهادینه کنند و برای حفظ آن کوشا باشند.

وی افزود: طبیعت متعلق به تمام مردم است و همه ما باید حافظ و نگهبان واقعی این موهبت الهی باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی، تقویم و تراکت‌های آموزشی از ساعات اولیه صبح روز سیزدهم فروردین ماه در ورودی و خروجی‌های شهر، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها صورت گرفت تا تمامی شهروندان بتوانند از کیسه‌های زباله برای جمع‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوری پسماند تولید شده استفاده کنند.

منتظری با بیان اینکه شهروندان باید در حفظ محیط زیست کوشا باشند، ادامه داد: 70 هزار کیسه زباله بین شهروندان و مسافران نوروزی توزیع شد که در پایان 53 تن زباله از باغ‌های سنتی و تفرجگاه‌ها جمع‌آوری و به مجتمع محمدآباد منتقل شد که در این عملیات پاکسازی 186 نفر نیروی انسانی و 10 دستگاه خاور به‌کارگیری شدند.

وی از شهروندان و میهمانان نوروزی خواست تا از رها کردن هر گونه زباله به خصوص زباله‌های پلاستیکی در دامن طبیعت خودداری کنند چراکه پسماندهای پلاستیکی سالیان طولانی در طبیعت باقی می‌مانند و موجب آلودگی محیط می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین توزیع اقلام فرهنگی و آموزشی و همچنین کیسه زباله و جاروب به ستادهای نوروزی و محل‌های اسکان را یکی دیگر از اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در ایام نوروز اعلام کرد و گفت: در این ایام برای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات شهروندان و مسافران نوروزی از مدیریت صحیح بر پسماندها سه هزار جلد کتاب آموزشی، سه هزار و 500 کیسه زباله ویژه خودرو، دو هزار کیسه پارچه‌ای مخصوص خرید توزیع شد.

منتظری با اشاره به اجرای طرح استقبال از بهار از نیمه دوم اسفندماه سال 92 یادآور شد: همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و فرا رسیدن عید نوروز، ستاد استقبال از بهار در شهرداری قزوین و سازمان مدیریت پسماند تشکیل می‌شود تا شهر برای آغاز بهار و مهمانان نوروزی آماده شود.

وی ادامه داد: امسال برای رفاه شهروندان و همچنین مسافران و گردشگران طرح استقبال از بهار را تا نیمه فروردین ماه ادامه دادیم که در این طرح شستشوی خیابان‌ها، جداول، مخازن، المان‌های شهری و رفت و روب و پاکسازی معابر، خیابان‌ها، ورودی و خروجی شهر اجرا شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از عموم دوستداران طبیعت درخواست کرد صیانت و حفاظت از محیط زیست را فراموش نکنند و در حفظ آن از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

انتهای پیام/2667/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول