اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین خبر داد

طراحی قطعه هنرمندان در آرامستان قزوین

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: طراحی قطعه هنرمندان و مشاهیر قزوین از اقداماتی است که توسط این سازمان صورت گرفته است.

طراحی قطعه هنرمندان در آرامستان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین در سال 1387 به منظور پشتیبانی فنی و مهندسی شهرداری در جهت ارتقای کیفیت همه جانبه محیط شهری از طریق انجام مطالعات پژوهشی و کاربردی و به دنبال آن ارایه طرح‌های مختلف در زمینه‌های معماری، شهرسازی، تأسیسات و تجهیزات شهری، محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک تأسیس شده است.

در این راستا و برای آشنایی بیشتر با این حوزه شهری با محمد اسماعیل حافظی مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌آید.

فارس: سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین چه ویژگی‌هایی دارد؟

سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین با بهره‌گیری از نیروهای متخصص در رشته‌های مختلف شهرسازی، معماری، طراحی شهری، برنامه ریزی شهری، عمران و دیگر رشته‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به فعالیت بوده و به کار گیری آخرین نرم‌افزار های کامپیوتری در تمامی حوزه‌های کاری از دیگر ویژگی‌های سازنده این مجموعه است.

فارس: این سازمان با چه اهدافی ایجاد شده است؟

سازمان طراحی و برنامه ریزی شهرداری قزوین به منظور انطباق فعالیت‌های مختلف شهرداری با مقوله برنامه‌ریزی و نیز پشتیبانی فنی و مهندسی شهرداری در ارتباط با ارتقای کیفیت همه جانبه محیط شهری از طریق انجام مطالعات پژوهشی و کاربردی و به دنبال آن ارایه طرح‌های مختلف در زمینه‌های معماری، شهرسازی، تأسیسات و تجهیزات شهری، محیط زیست، فضای سبز، حمل و نقل ترافیک و این حوزه‌ها ایجاد شده است.

همچنین به طور کلی هر آنچه که از طرح و پژوهش مورد نیاز است تا با انجام آن به اصلاحات اساسی همه جانبه در شهر دست یافت و نیز رشدی متناسب، موزون، متعادل و همه سو نگر بر آینده شهر پیش بینی کرد، از اهداف این سازمان است.

فارس: چه اقداماتی در سال‌های اخیر توسط این سازمان صورت گرفته است؟

از جمله اقداماتی که در این سازمان صورت گرفته است می‌توان به طراحی مجموعه فرهنگی نشر آثار امام، مناسب سازی محور اصلی شهر الوند، مطالعه و طراحی مرکز کنترل ترافیک شهر قزوین، مطالعه و طراحی پاتوق‌های محلات، طراحی محوطه امامزاده آمنه خاتون و پروژه ساماندهی محور تهران قدیم و محلات اشاره کرد.

همچنین پروژه به‌سازی سیما و منظر شهری خیابان راه آهن، طراحی مبلمان مربوط به حمل و نقل شهری، مطالعه شناسایی مکتب معماری قزوین و پارک 4.6 هکتاری پامچال، پارک دانشجو، بوستان شمال شرق ملاصدرا، بوستان 4 هکتاری کوثر، بوستان 5 هکتاری پردیسان و پارک محلی نواب از دیگر اقدامات این سازمان است.

از دیگر اقدامات سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین طراحی مجتمع بازیافت و دفن بهداشتی زباله، طراحی المان مینودر، طراحی پارک دانش، طراحی پارک اندیشه (گورستان ارامنه)، طراحی مسجد مینودر، قدس و حافظ، طراحی قطعه هنرمندان و مشاهیر، طراحی خانه فرهنگ خیابان راه آهن و طراحی پارک در چوبیندر را می‌توان نام برد.

مطالعه و طراحی ایستگاه میانی انتقال زباله، پروژه طراحی میدان تهران قدیم، مطالعه و طراحی خانه شطرنج، پروژه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری (سنگ فروشان و سنگ تراشان)، پروژه نورپردازی مساجد سطح شهر و تهیه طرح نمازخانه‌های سطح شهر از دیگر فعالیت‌های این سازمان در سال‌های اخیر است.

فارس: در خصوص طراحی ساختمان ایستگاه مبداء تله سیژ (منطقه نمونه گردشگری زرشک و کامان) چه اقداماتی صورت گرفته است؟

این پروژه با هدف ارایه خدمات به گردشگران در منطقه نمونه زرشک و کامان در تاریخ 15 شهریور ماه 1390 با اعتبار 230 میلیون ریال آغاز شد.

این پروژه دارای ساختمان اداری، خدماتی، آموزشی با مساحت تقریبی 900 متر مربع با کاربری‌هایی از جمله پارکینگ ماشین برفکوب و آمبولانس، کلاس آموزش اسکی، مدیریت، رستوران و موارد اینچنینی است که در مجاورت ایستگاه مبداء تله سیژ تعریف شده است.

فارس: در خصوص مطالعه و امکان سنجی مصارف انرژی آب، برق و گاز چه اقداماتی در قزوین صورت گرفته است؟

این پروژه در همه اماکن شهرداری و سازمان‌های وابسته به منظور بهینه سازی مصرف انرژِی با هدف کاهش هزینه‌های مصرف انرژی در شهرداری قزوین و بهینه سازی وسایل و تجهیزات مورد استفاده در شهرداری که انرژی مصرف می‌کند آغاز شد.

همچنین این پروژه تمامی ابنیه و فضاهای مرتبط شهرداری قزوین را در برگرفته و همه آمار و اطلاعات مربوط به تجهیزات مورد استفاده در نهادهای شهرداری پس از برداشت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در پایان راهکارهای کاربردی پیشنهاد خواهد شد.

فارس: در راستای ساماندهی و احیای باغات سنتی قزوین چه اقداماتی صورت گرفته است؟

باغات سنتی قزوین به مساحت تقریبی دو هزار و 500 هکتار به صورت نعل اسبی جنوب، شرق و غرب شهر قزوین را در قالب یک کمربند سبز در بر می‌گیرد که این میراث بزرگ هزار ساله شهر قزوین به دلیل مسایل اقتصادی، اجتماعی، شهری به شدت در حال تخریب است و به همین دلیل شهرداری قزوین بر آن است که با اتخاذ سیاست‌های راهبردی از تخریب بی رویه باغات تا حد امکان جلوگیری کند.

این پروژه با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال با بهره‌برداری شهرداری قزوین در حال پیشرفت است.

فارس: در خصوص زیبا سازی مکان‌های تبلیغاتی چه اقداماتی در شهر قزوین صورت گرفته است؟

این پروژه با هدف ایجاد یک بانک اطلاعاتی توصیفی حاوی اطلاعاتی از قبیل مختصات مکانی و نوع وسایل تبلیغاتی و زیبا سازی برای هر عارضه که امکان برنامه‌ریزی و سیاست گذاری دارد تهیه شده و در خصوص مدیریت فضاهای تبلیغاتی شهر قزوین توسط سازمان زیباسازی اقدام می شود.

همچنین ساماندهی ابزارهای تبلیغاتی در سطح شهر برای جلوگیری از اغتشاش بصری و بهبود کیفیت سیمای شهر از اهداف مهم این پروژه بوده است.

انتهای پیام/77014/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول