اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

حضرت زهرا (س) جان خود را در راه ولایت فدا کرد

امام جمعه موقت کرمان گفت: حضرت زهرا (س) نه به واسطه همسر بودن بلکه به عنوان ولی خود مدافع سرسخت امیرالمومنین علی (ع) بودند و در این راه در بستر بیماری افتادند و جان خود را نیز از دست دادند.

حضرت زهرا (س) جان خود را در راه ولایت فدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در آیین سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در کشکوئیه رفسنجان با بیان خصوصیات و فضایل اخلاقی آن بانوی بزرگ اظهار داشت: مقام حضرت فاطمه (س) نزد خداوند بسیار بالا است و این مهم به واسطه بندگی خدا به دست آمده است.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) جایگاهی پیدا کرده که راضی بودن ایشان رضایت خدا و ناراحتی ایشان هم غضب خدا را در پی دارد.

امام جمعه موقت کرمان با تاکید بر گام برداشتن در راه عبودیت خداوند افزود: ما باید نسبت به آنچه خداوند امر فرموده اطاعت کرده و از آن چه نهی کرده دور باشیم تا رستگار شویم.

عربپور اضافه کرد: خانه‌داری و پرهیز از دروغ و عدم خیانت و نداشتن توقع زیادی از خصوصیات یک زن است و تمام این صفات عبادت محسوب می‌شود و بانوان ما با پیروی و الگو گرفتن از فاطمه زهرا (س) می‌توانند به عبودیت برسند.

وی حضرت فاطمه (س) را در دفاع از حریم ولایت سرآمد خواند و تصریح کرد: ایشان نه به واسطه همسر بودن بلکه به عنوان ولی خود مدافع سرسخت امیرالمؤمنین علی (ع) بودند و در این راه در بستر بیماری افتادند و جان خود را نیز از دست دادند.

این مسئول افزود: حضرت زهرا (س) اجازه ندادند کسانی که امامت و خلافت حضرت علی (ع) را غصب کردند در تشییع جنازه‌اش شرکت کنند و با این وصیت از حریم ولایت دفاع کردند.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: همه ما باید در مسیر عبودیت قرار گیریم و تلاش کنیم آنچه خدا می‌خواهد، انجام دهیم.

به گزارش فارس در شب و روز شهادت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه (س) مجالس عزای آن حضرت در مساجد و تکایای شهرستان رفسنجان برگزار شد.

این مراسم با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار شهر کشکوییه رفسنجان و با حضور امام جمعه موقت کرمان در مسجدالنبی این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/80016/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول