اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

حضرت زهرا (س) اسوه بی‌پایان برای تحکیم زندگی معنوی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حضرت زهرا (س) با سجایای اخلاقی و برجستگی‌های عبادی و ارزشی خود اسطوره‌ای بی‌نظیر برای تحکیم بنیان خانواده و عزت و شرافت ابدی است.

حضرت زهرا (س) اسوه بی‌پایان برای تحکیم زندگی معنوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در اردبیل اظهار داشت: آن حضرت بعد از رحلت نبی مکرم اسلام بزرگترین پشتیبان ولایت و امامت صالح جامعه بود به طوریکه تا لحظه شهادت با بازگویی حقایق حادثه غدیر و برخی اتفاقات تاریخی سعی کرد امت اسلامی را از واقعیت‌ها آگاه کرده و مطلع کند تا بدانند که آنها در مسیر هدایت خود باید تابع کدام مرام و اندیشه دینی و اسلامی باشند.

وی با برشمردن برخی از شاخصه‌های مظلومیت حضرت زهرا (س) تصریح کرد: آن حضرت به معنای واقعی در عمر کوتاه خود با تحمل تمام سختی‌ها در اوج مظلومیت زیست اما سیره و سلوک او در زندگی فردی و اجتماعی الگویی بی‌نظیر است تا تحکیم بنیان خانواده به معنای واقعی اتفاق بیفتد.

ستوده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: آنچه که برای زنان ما می‌تواند از آن حضرت یک الگو و معیار شاخص باشد اینکه در زندگی با حضرت علی (ع) هیچ وقت زبان به شکوه نگشود و همواره همراز و همدم حضرت علی (ع) بود و در تربیت فرزندان نیز شاخصه و معیاری به جا گذاشته که در همه اعصار و قرون می‌تواند برترین و شایسته‌ترین حرکت تاریخی باشد.

این مسئول از آن حضرت به عنوان معدن محبت، عطوفت و شرافت انسانی و اسلامی یاد کرد و ادامه داد: ما اگر امروز بتوانیم سیره آن حضرت را در زندگی خود به کار گیریم هرگز دچار کمبود، خلأ و کاستی نمی‌شویم چرا که امروز به دلیل فاصله گرفتن از این سیره است که در مسیر افراط و تفریط افتاده‌ایم و هرگز نمی‌توانیم عظمت و عبودیت الهی را به بهترین شکل در زندگی خود به نمایش بگذاریم.

وی اضافه کرد: آن حضرت نه تنها در همسرداری، تربیت فرزندان، احترام به پدر و مادر و همچنین پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انسانی الگوست بلکه آن حضرت با دفاع مسلم از حقانیت ولایت جامعه سعی کرد تا رهبری صالح را به مردم معرفی کند و به همه دنیا نشان دهد که حضرت زهرا (س) همواره از الگوهای بی‌بدیل و شاخص به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یادآور شد:‌ همه ما باید در تداوم این صحیفه عشق، محبت، مرام و اندیشه عزتمند که می‌تواند منشور زندگی ما باشد، تلاش کنیم و سعی داشته باشیم در مسیر پیاده کردن مبانی ارزشی و دینی تلاشی مجاهدانه داشته باشیم.

انتهای پیام/62003/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول