اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی برگزاری باشکوه تشییع نمادین حضرت زهرا (س) در پیشوا صورت گرفت

قدردانی ستاد برگزاری تشییع نمادین حضرت زهرا (س) از مردم پیشوا

مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) امسال نیز با شکوهی فراتر از سالیان قبل با حضور مردم خداجوی شهرستان پیشوا برگزار شد و ستاد برگزاری این مراسم در پی این حضور پرشور و باصلابت از مردم خداجوی ایران قدردانی کرد.

قدردانی ستاد برگزاری تشییع نمادین حضرت زهرا (س) از مردم پیشوا

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) امسال نیز با شکوهی فراتر از سالیان قبل با حضور مردم خداجوی شهرستان پیشوا برگزار شد.

مراسم شکوهمند تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف با شام غریبان دختر گرامی رسول اکرم(ص) با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و بانوان عزادار آن حضرت از مسجد حضرت امام خمینی(ره) این شهر مقدس تا جوار مضجع نورانی حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) برگزار گردید.

در این مراسم عزاداران با بر دست گرفتن تابوتی مالامال از گل و نور مسیر ذکر شده را به عزاداری پرداخته و سخنرانان و مداحان هم با ذکر مراثی و مصائب حضرت فاطمه(س) فضای شهر پیشوا را دگرگون ساخته و فاطمی نمودند.

بنا بر مشاهدات خبرنگاران حاضر در این مراسم جمعیت مشایعت‌کننده تابوت نمادین حضرت زهرا(س) و شرکت‌کننده در این مراسم از سال‌های قبل بیشتر بود که علیرغم سردی هوا و مصادف شدن آن با ایام تعطیلات آغازین سال نو مردم این منطقه عاشورای فاطمی را زنده نگه داشتند.

از نکات جالب این مراسم در پیشوا حضور دوربین‌های متعدد تلویزیونی از شبکه‌های مختلف و ساخت مستند از روند برگزاری مراسم برای این رسانه‌ها بود.

گفتنی است این مراسم برای سیزدهمین سال بنا به استفتای مراجع عظام تقلید در اکثر شهرهای کشورمان با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

بر پایه این گزارش مردم در شهرهای دیگر مراسم مشابهی منعقد کرده و خاطرات ایام شهادت حضرت زهرا (س) را تداعی کردند.

ستاد برگزاری تشییع نمادین حضرت زهرا (س) مسجد امام خمینی(ره) شهرستان پیشوا ضمن صدور اطلاعیه‌ای از همه شرکت‌کنندگان تشکر کرد و برای آنان از خداوند متعال زیارت قبور ائمه اطهار را خواستار شد که در ادامه متن پیام تشکر این ستاد که در اختیارمان خبرگزاری فارس قرار گرفته است، را با هم می‌خوانیم.

السّلام علیک یا فاطمه الزهرا

خدای زهرا(س) را شاکریم که توفیقمان داد اگر چه در کوچه‌های سرد و بی‌روح بنی‌هاشم نبودیم تا یاری‌گر ابرمرد تاریخ گردیم، اما پس از گذر صدها سال در پی تابوت مالامال از گل، نور و روشنی مادر خوبی‌ها و بانوی آب و آینه، همنوا با حسنین (ع) و زینبین (س) ذکر وای مادرم سر داده و تاریخ را خجالت‌زده کردیم.

به پاس لم یشکر المخلوق لم یشکرالخالق از همه کسانی که به لطف حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) در مراسم شکوهمند تشییع نمادین علت بی‌بدیل خلقت یاریمان کردند به‌ویژه تولیت و خادمان آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع)، مدیریت شبکه‌های تلویزیونی حاضر در مراسم، خبرنگاران و اصحاب رسانه، فرماندهی انتظامی شهرستان پیشوا، شهردار پیشوا، بسیجیان و امت خداجو و عزاداران فاطمی که هر یک سهمی بسزا در انعقاد این مراسم نورانی داشتند کمال تشکر و قدرشناسی را به عمل می‌آوریم.

انشاءالله در سایه الطاف کریمانه خاندان عصمت و طهارت مؤید و منصور بوده و زائر قبور ائمه اطهار گردید.

انتهای پیام/2462/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول