اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سالروز شهادت بی‌بی‌ دو عالم

24 امامزاده اردبیل میزبان سوگواره یاس نبوی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و همزمان با ایام فاطمیه آئین سوگواره یاس نبوی در 24 امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می‌شود.

24 امامزاده اردبیل میزبان سوگواره یاس نبوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزاده‌های اردبیل اظهار داشت: در قالب این سوگواره برنامه‌های مختلفی با هدف آشنایی بیشتر مردم با ابعاد زندگی و شخصیتی صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه انجام می‌شود تا در این فضای معنوی بتوانیم به این بانوی بزرگ ادای دین داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: به مناسبت شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه‌الزهرا(س) سوگواره یاس نبوی در 24 امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم در 14 فروردین ماه 93 مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سوم جمادی‌الثانی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در این مراسم دو بقعه در گرمی و بیله‌سوار، هفت بقعه و مکان مذهبی در شهرستان اردبیل، شش بقعه متبرکه در شهرستان مشگین‌شهر و 9 امامزاده در شهرستان خلخال میزبان مردم ولایی استان خواهند بود.

مشهوری نظری با بیان اینکه سخنرانی ائمه جماعت و علمای بومی و اعزامی از قم در این امامزادگان جزو برنامه‌های این مراسم است تصریح کرد: هدف از برگزاری این مراسم توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین(ع)، تقویت باورهای دینی در میان آحاد جامعه و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی جامعه است.

وی اضافه کرد: اجرای صحیح نیات واقفین و جلب اعتماد عمومی به منظور ایجاد وقف‌های جدید و به ویژه وقف برای حضرت فاطمه زهرا(س) جزو اهداف دیگر این مراسم است.

این مسئول با اشاره به اینکه ایجاد فضای فرهنگی، و معنوی در تمام امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره‌مندی از آنها جزو برنامه‌های اداره کل اوقاف است افزود: ترویج فضائل و سیره فاطمی و معرفی شخصیت بانوی دو عالم و همچنین ترویج خطبه فدکیه و ایجاد خیمه معرفت جزو برنامه‌هایی است که ما در این ایام در بقاع متبرکه شاخص برگزار خواهیم کرد.

مشهوری نظری با بیان اینکه در کنار برگزاری مراسم یاس نبوی برنامه‌های متنوع مذهبی نیز برگزار می‌شود ادامه داد: همایش رهروان یاس نبوی، خیمه معرفت، غرفه مشاوره وقف و نماز ظهر و عصر روز شهادت از جمله برنامه‌هایی است که در روز 14 فروردین ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: حرکت دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه، قرائت زیارتنامه فدکیه حضرت فاطمه الزهرا(س) و اطعام زائرین و شرکت‌کنندگان جزو برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شاخص خواهد بود.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول