اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندر ریگ:

حرمت ایام فاطمیه در روز طبیعت حفظ شود

امام جمعه بندر ریگ گفت: حرمت ایام فاطمیه در روز طبیعت حفظ شود.

حرمت ایام فاطمیه در روز طبیعت حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه، حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی‌منش در خطبه‌های نمازجمعه بندرریگ اظهار داشت: اقتصاد، فرهنگ و علم سه عنصر اصلی اقتدار ملی است و باید اقتصاد ایران را به گونه‌ای قوی کنیم که در هیچ جای دنیا چه آمریکا و چه غیر آمریکا نتواند با یک تصمیم‌گیری و یک نشست بر اقتصاد کشور و معیشت مردم ما اثر بگذارد که این همان اقتصاد مقاومتی است و فرهنگ از اقتصاد مهم‌تر است چراکه فرهنگ مثل هوایی است که چه بخواهیم و چه نخواهیم باید در آن تنفس کنیم.

وی گفت: بنابراین اگر هوا تمیز باشد یا آلوده، اثر متفاوتی بر جامعه و کشور خواهد گذاشت و باورهای فرهنگی بر همه مسائل و عرصه‌های دیگر سایه می‌اندازد.

هاشمی‌منش با اشاره به مسئولان فرهنگی که باید با حساسیت و هوشیاری مراقب رخنه‌های بسیار خطرناک فرهنگی باشند، بیان داشت: مسئولان باید به وظایف ایجابی و دفاعی خود در این زمینه عمل کنند مخصوصاً جوانان مؤمن و انقلابی با جدیت به کارهای فرهنگی ادامه دهند.

وی اضافه کرد: امیدواریم مسئولان اقتصادی و فرهنگی کشور شعار سال را آوازه گوش قرار داده و با برنامه‌ریزی دقیق و کامل موجبات پیشرفت کشور و خوشحالی مقام معظم رهبری را فراهم آورند.

هاشمی‌منش بیان داشت: امروز دشمنی دشمنان کشور ما به اوج خود رسیده و نباید از دشمنی دشمن غافل شویم، البته همین دشمن در مقابله با ملت ایران و نظام اسلامی عاجز مانده و چون عاجز مانده تحریم را دنبال می‌کند اگر می‌توانست مقابله کند قطعاً گزینه تحریم را دنبال نمی‌کرد.

امام جمعه بندرریگ با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: ماهیت جمهوری اسلامی این است که جمهوری اسلامی به رأی عمومی ملت اعتماد دارد و حکومت بر مبنای رأی ملت تشکیل می‌شود و مجری احکام اسلام است و امروز جمهوری اسلامی در جهان اسلام به یک الگوی تمام عیار تبدیل شده است.

هاشمی‌منش ادامه داد: اگر امروز غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا دنبال تحریم و تهدید ملت و کشور ایران هستند به دلیل این است که امروز کشور ما به یک ابرقدرت تبدیل شده و آنها نمی‌توانند پیشرفت کشور ما را ببیند.

وی با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت اظهار داشت: همه ما باید در حفظ و نگهداری طبیعت و منابع طبیعی خداوندی کوشا باشیم، عزیزانی که بنا دارند 13 فروردین را در طبیعت باشند سعی کنند حرمت ایام فاطمیه را نگه بدارند، نکند خدای نکرده برای تفریح و سرگرمی دنیایی، در آخرت شرمنده اهل بیت (ع) بشویم.

خطیب جمعه بندرریگ با اشاره به 14 فروردین شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: باید امسال را که منور و مزین شده به نام مبارک حضرت زهرا(س) است با شعار یا زهرا شروع کنیم و در زندگی از این انسیه حورا مدد بجوییم و ایشان را الگوی زندگی خود قرار داده و صفات عملی آن بزرگوار را سرمشق زندگی خود قرار دهیم، صفاتی که راه سعادت و سربلندی و عزت را به دنبال دارند.

وی اضافه کرد: عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) را باید عاشورایی برگزار کنیم همه مردم باید به خیابان‌ها بیایند تا مظلومیت حضرت زهرا (س) را به جهانیان اعلام کنیم، این روزها قلب نازنین امام عصر (عج) داغدار عزای مادرش زهرای اطهر است، بیایید تا تسکین و مرحمی باشیم برای قلب نازنین ایشان.

انتهای پیام/66006/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول