اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس:

آیت‌الله لنکرانی فاطمیه را عاشورای دوم می‌دانست

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس با بیان این که آیت‌الله فاضل لنکرانی احیاگر فاطمیه بود، گفت: آن عالم ربانی ایام فاطمیه را عاشورای دوم می‌دانست.

آیت‌الله لنکرانی فاطمیه را عاشورای دوم می‌دانست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی با اشاره به جایگاه علما و دانشمندان در دین مبین اسلام، اظهار داشت: علما، برج و باروی دین و مذهب و پاسداران مرزهای عقیدتی و فرهنگی جامعه هستند.

وی افزود: حضرت آیت‌الله شیخ محمد فاضل لنکرانی از مراجع تقلید صاحب‌نام، عالمی طراز اول و فقیهی نستوه بود.

نیازی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه در یک هزار و 57 کانون مساجد فارس اظهار داشت: به سبب همزمانی مراسم سوگواری ایام فاطمیه با بزرگداشت هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی (قدس سره)، اهدای ثواب قرائت طرح تلاوت نور در روزهای سیزدهم و چهاردهم فرورین ماه جاری به ساحت مقدسه حضرت زهرا(س) و روح مطهر این عالم ربانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این مرجع عالیقدر از شاگردان حضرت امام (ره) بود، ادامه داد: این عالم ربانی نقش مهمی در رونق بخشیدن به حوزه علمیه قم داشت و یاور دلسوزی برای انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر آن محسوب می‌شد.

نیازی با اشاره به ویژگی‌های برجسته شخصیتی آیت‌الله فاضل لنکرانی، اضافه کرد: ارادت متمایز و خالص به اهل بیت عصمت و طهارت از ویژگی‌های مهم شخصیتی این عالم ربانی بود و در ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار و همچنین روزهای جمعه مراسم باشکوهی در بیت معظم‌له برگزار می‌شد.

وی بیان کرد: یکی از مجالسی که آن مرجع عالیقدر به برگزاری آن اهتمام ویژه‌ای داشت، مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بود و شاید همین توجه به سیدة نساء العالمین بود که ارتحال آیت‌الله لنکرانی در ایام فاطمیه رخ داد و مراسم تشییع وی نیز در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) انجام شد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس از برگزاری مراسم بزرگداشت و یادبود این عالم ربانی در کانون‌های مساجد این استان خبر داد و گفت: آن فقیه بزرگوار علاقه ویژه‌ای به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) داشت و تلاش می‌کرد تا فاطمیه زنده بماند که البته امروز فاطمیه یک فرهنگ شده و آنچه آن مرجع عالیقدر می‌خواست در حال تحقق است.

به گزارش فارس، همزمان با مراسم ارتحال این عالم ربانی در قم، 20 هزار مراسم یادبود در مساجد سراسر کشور و چندین مجلس بزرگداشت در کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول