اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

شأن و منزلت ایام فاطمیه حفظ شود

امام جمعه کوهبنان گفت: مردم ولایتمدار کوهبنان شأن و منزلت ایام فاطمیه را حفظ کرده به گو‌نه‌ای که شاهد برافراشته شدن بیرق و پرچم‌های سیاه و برگزاری محافل و مجالس روضه‌خوانی و عزاداری در جای‌جای شهر هستیم‌.

شأن و منزلت ایام فاطمیه حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهنبان با تبریک عید نوروز اظهار داشت: نوروز از جمله ایامی است که در آیین مقد‌س اسلام مورد تأیید قرار گرفته است‌.

وی خاطر ‌نشان کرد: موارد مهم و با‌ارزشی از جمله نظافت منزل و خانه تکانی‌، دید و بازدید‌،‌ صله رحم‌، ‌یاد کردن از اموات، صدقه دادن و ... از جمله مواردی است که در نوروز انجام می‌شود و مورد تأیید اسلام است‌.

امام جمعه کوهبنان افزود: البته کارهایی مانند چهارشنبه‌سوری که‌ معمولا‌ با حوادث ناگواری مانند انفجار، سوختن‌، مجروح شدن و حتی مرگ همراه است، مورد نکوهش قرار دارد. 

صالح‌نیا با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی بیان کرد: مردم‌ ایران اسلامی در این روز با حضور گسترده خود به جمهوری اسلامی رأی دادند و در حقیقت بیش از 98 درصد مردم اسلام را به عنوان نظام حاکم بر کشور ایران برگزید‌ند.

‌وی به 13 فروردین و روز طبیعت اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از روزهای به یاد‌ماندنی در اذهان مردم ‌13 فروردین است، اما همگان باید مواظبت کنند تا در این روز آسیبی به طبیعت نرسانند و از ریختن زباله و قطع کردن و سوزاندن درختان و آلوده کردن آب‌های روان پرهیز کنند.

این مسئول به سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: این بانوی بزرگوار طی عمر شریف و با برکت خود همواره در کنار ولایت و رهبری بود و سرانجام نیز در این راه به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: مردم ولایتمدار و عارف‌پرور کوهبنان شأن و منزلت ایام فاطمیه را حفظ کرده به گو‌نه‌ای که شاهد برافراشته شدن بیرق و پرچم‌های سیاه و برگزاری محافل و مجالس روضه‌خوانی و عزاداری در جای جای شهر هستیم‌.

وی ‌به رحلت عالم ربانی حجت‌الاسلام سیدمهدی دستغیب اشاره کرد و گفت: این عالم ربانی که طی عمر شریف خود همواره در راه ترویج و گسترش احکام نورانی اسلام گام برداشت در عمر با برکت خویش منشأ خدمت ارزنده‌ای بود‌.

امام جمعه کوهبنان درگذشت محمد ابراهیم باستانی‌پاریزی از نویسندگان و چهره‌های ماندگار دیار کریمان را تسلیت گفت و اذعان داشت: این مرد فاضل و دانشمند طی عمر خود گام‌های بلندی در راستای حفظ و گسترش فرهنگ و تاریخ برداشت و آثار متعدد و ماندگاری از خود به جای گذاشت‌. 

انتهای پیام/80012/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول