اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های اردبیل خبر داد

برپایی 30 ایستگاه فرهنگی و صلواتی در ایام فاطمیه

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل گفت: در گرامیداشت ایام فاطمیه 30 ایستگاه فرهنگی و صلواتی در مناطق مختلف استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

برپایی 30 ایستگاه فرهنگی و صلواتی در ایام فاطمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی برگزاری ایام فاطمیه در اردبیل، اظهار داشت: از هفته آینده تلاش همه دستگاه‌های فرهنگی بر این است تا ایام فاطمیه دوم با تکریم و احترام و بیان فضایل بزرگ بانوی اسلام گرامی داشته شود که در این زمینه برنامه‌ها و فعالیت‌ها مختلفی در کانون‌های مساجد استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی گفت‌: بیش از 30 ایستگاه فرهنگی و صلواتی در ایام فاطمیه در سراسر استان اردبیل برپا خواهد شد.

سقا با بیان اینکه هر سال استقبال خوبی از ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تلاش شده ایستگاه های فرهنگی و صلواتی همزمان با سفرهای نوروزی در مسیرها و میادین اصلی شهر مستقر باشند تا مسافران و همشهریان بیش از پیش از این برنامه و فعالیت های این ایام بهره‌مند شوند.

این مسئول افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی، ارائه خدمات بلوتوث، توزیع بروشور و نشریات ویژه این ایام، پذیرایی، پرسش و پاسخ از دیگر برنامه‌های این ایستگاه‌های فرهنگی خواهد بود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، در پایان سخنان خود توزیع اقلام فرهنگی، پوستر تبلیغاتی ویژه ایام فاطمیه، پرچم، بروشورهای فرهنگی و کلیشه‌های متنی ایام فاطمیه، برگزاری مجالس عزاداری، سخنرانی، برگزاری دستجات عزاداری، اجرای مسابقه ملی کوثر رسالت (نقاشی، خوشنویسی، چهل حدیث و بروشور) را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد.

فرخوان ایده های فرهنگی شعار سال برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: فراخوان ایده‌ها و برنامه های فرهنگی با محوریت شعار سال 93 برگزار می شود.

سقا بیان داشت: منویات مقام معظم رهبری در سال جدید و انتخاب شعار سال وظیفه سنگینی بر عهده مجریان فرهنگی به ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نهاد و باید تلاش کنیم تا در سال جدید بتوانیم از برنامه‌ها و ایده‌های متنوعی با استفاده از ظرفیت مساجد برای تحقق این منویات استفاده کنیم.

این مسئول با بیان این مطلب که یکی از مقوله‌های مدنظر مقام معظم رهبری بحث فرهنگ است، افزود: برای ارتقای فرهنگ دینی در جامعه تلاش‌های بسیار خوبی انجام گرفته است ولی امسال باید با تخصصی کردن این بحث در کانون بتوانیم نقش موثری در انجام این منویات داشته باشیم.

سقا با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته در دستگاه‌های فرهنگی خواستار پرهیز از اجرای برنامه‌های تکراری و کلیشه‌ای شد و گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، ضمن در اولویت قرار دادن برنامه‌های کیفی باید از طرح‌های خلاقانه و نو حمایت کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل ضمن تاکید بر همدلی و هم افزایی دستگاه فرهنگی استان در تحقق شعار امسال، تصریح کرد: اگر دستگاه‌های فرهنگی بتوانند ارتباط موثر، مداوم و خوبی برای تحقق شعار امسال داشته باشند مطمئنا می توان برنامه‌ها و طرح های مبتکرانه خوبی در استان اجرا کرد.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق مرزی، روستایی و محروم باید در اولویت برنامه های فرهنگی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته کانون های فرهنگی هنری مرزی و روستایی برنامه های بسیاری متنوعی برگزار کرده بودند و امسال نیز با صرفه‌جویی و مدیریت جهادی در جذب اعتبارات و مشارکت‌های مردمی با رویکرد جدید و فراگیر کارهای بسیاری صورت خواهد گرفت.

سقا اولین برنامه‌های سال جاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان را برگزاری فراخوان ایده‌ها و طرح‌های فرهنگی با محوریت شعار سال 93 "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" عنوان کرد و افزود: این طرح بین اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می‌شود و تا پایان فروردین ماه فرصت دارند تا ایده‌ها و طرح های فرهنگی خود به دبیرخانه ارسال کنند.

این مسئول، ادامه داد: طرح‌ها و ایده‌های ارسال شده به دبیرخانه مورد داوری قرار خواهد گرفت و ضمن تجلیل از پیشنهاددهندگان این ایده‌ها به صورت استانی در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا و برای اجرای کشوری به ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز پیشنهاد داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، در پایان سخنان خود، یکی از اهداف این طرح را پیروی از منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال 93 عنوان کرد و یادآور شد: از دیگر اهداف این طرح حمایت از طرح‌های فاخر و تاثیرگذار کانون‌ها، تنوع دادن به برنامه و فعالیت‌های کانون‌ها و کشف استعدادهای کانون‌ها است و این طرح در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی هنری و مجازی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/62004/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول