اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

مبلغان باید اندیشه فاطمی را به خوبی تبیین کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مبلغان دینی باید اندیشه فاطمی را به خوبی برای جامعه اسلامی تبیین کنند.

مبلغان باید اندیشه فاطمی را به خوبی تبیین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان ظهر امروز در همایش فاطمیون که در هیئت فاطمیه شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار داشت: حجت‌های الهی در زندگی مومنان نقش‌آفرینی می‌کند و حضرت زهرا(س) نیز به عنوان یکی از حجت‌های خداوند، نقش پرورش دهندگی نسبت به بندگان دارد.

وی افزود: در نشست‌های تخصصی خراسان جنوبی، مسائل فرهنگی شهرها و روستاهای سطح استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در این نشست‌ها بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته، شهرستان فردوس از نظر تدین، دینداری و هیئت‌های مذهبی از جایگاه ممتازی در سطح استان برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تفاوت جایگاه نبی و حجت، تصریح کرد: نبی کسی است که تنها در خواب، پیام الهی را دریافت و قادر به مشاهده فرشته وحی نیست ولی حجت علاوه بر دریافت پیام الهی در خواب و بیداری، قادر به ملاقات فرشته وحی نیز هست.

لطفیان یادآور شد: رسالت نبی تنها ارائه طریق به بندگان خداست ولی رسالت حجت خدا علاوه بر ارائه طریق، گرفتن دست شیعیان و قرار دادن آنها در مسیر نورانیت است.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی باید پایگاه پرورش انسان‌های صالح و شایسته باشد، گفت: مداحان اهل بیت و مبلغان دینی برای تربیت و پرورش انسان‌های صالح تلاش کنند و صرفاً هدفشان در هیئت‌ها و مراسمات مذهبی، گرفتن اشک مردم نباشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: جریان امامت ستیز، عدالت ستیز در دوران خلافت خلیفه اول، دوم و بویژه سوم به جان بیت‌المال مسلمانان افتاد و جریان تقدس‌زدایی به ارزش‌ها نیز پس از رحلت پیامبر(ص) شکل گرفت که فاطمه(س) به تنهایی در برابر همه این مسائل ایستاد و مقابله کرد.

لطفیان، تصریح کرد: فاطمه(س) به دنبال گرفتن فدک و یا حقوق مادی نبود بلکه می‌خواست مردم را حول یک محور الهی متحد سازد و از تفرقه و پراکندگی امت اسلامی جلوگیری کند.

وی یادآور شد: شخصیتی به بزرگی حضرت فاطمه(س) اگر بخواهد محدود شود، جامعه انسانی و بشریت محدود می‌شود، شخصیتی که به عظمت شخصیت پیامبر، علی و ائمه اطهار(ع) است و یک تنه در برابر همه مشکلات ایستاد.

قرآن و ولایت شعار فاطمه(س) است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، قرآن، محمد، علی، عدالت و انسانیت را شعار فاطمه(س) دانست و گفت: شعار فاطمه(س) شعار قرآن و ولایت است.

لطفیان، از مدیران هیئت‌های مذهبی خواست تا چشم‌انداز هیئت‌های مذهبی را بر اساس معارفی که در بعثت به جامعه بشری و معارفی که در پرتو عاشورا و نهضت سیدالشهداء و زینب کبری(س) به جامعه ارائه شد، ترسیم کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس نیز با تاکید بر اهتمام در برگزاری مراسم فاطمیه، افزود: سامانه تشکل‌های مذهبی در شهرستان فردوس رضایت‌بخش است و مبلغان دینی و روحانیت این شهرستان بخش عظیمی از این رسالت را به دوش کشیده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مرادی، به جایگاه والای حضرت زهرا(س) اشاره و تصریح کرد: دشمن از فرهنگ فاطمی و از نوع نگاهی که مکتب فاطمه و شیعیان دارد، در طول تاریخ ضربات سنگینی خورده است.

انتهای پیام/69007/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول