اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

گرد‌همایی هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به گرد‌همایی هیئت‌های مذهبی استان، گفت: این گرد‌همایی طی هفته جاری در بیرجند برگزار می‌شود.

گرد‌همایی هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان پیش از ظهر امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: استان آمادگی مطلوبی  را برای ورود به فضای نوروز و پاسداشت دهه فاطمیه پیدا کرده است.

وی از گردهمایی روحانیون مستقر در طرح هجرت خبر داد و گفت: ضرورت استفاده از ظرفیت شلوغ روستاها در نوروز یکی از مباحث مهمی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به گردهمایی هیئت‌های مذهبی استان، تصریح کرد: این گردهمایی طی هفته جاری به منظور توجیه روحانیون برای ورود مناسب و مطلوب به دهه فاطمیه در بیرجند برگزار می‌شود.

لطفیان اضافه کرد: همچنین طی ایام نوروز روحانیونی برای پاسخ‌گویی به مسائل شرعی مردم در پایگاه‌های ورودی شهرهای مانند طبس، فردوس، بیرجند، نهبندان و قاین حضور دارند.

دید و بازدید جزء اصول پذیرفته شده اسلام است

وی با تأکید بر این‌که دید و بازدید جزء اصول پذیرفته شده اسلام است، متذکر شد: یکی از توصیه‌های مهم اسلام در همه مناسبت‌های مذهبی صله رحم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح شبکه تبلیغی مدارس در استان، افزود: در این شبکه در دو بخش خواهران و برادران به طور ویژه در مدارس کار می‌کند.

لطفیان با بیان این‌که بخش خواهران در خود استان حضور دارند، اذعان داشت: ولی بخش برادران در قم مستقر بوده و مدیریت آن با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش خواهران بیشتر در غالب گفتمان دینی در شبکه حضور پیدا می‌کند، ادامه داد: به طور مثال در ماه گذشته مبلغان این بخش به 22 دبیرستان بیرجند اعزام شدند که با استقبال دانش‌آموزان و مدیران مواجه شد.

57 مشاور مذهبی در مدارس خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از طرح مشاوران مذهبی در مدارس به عنوان یک طرح بسیار موفق و منحصر به فرد در استان یاد کرد و گفت: این طرح با همکاری آموزش و پرورش خراسان جنوبی از سال  88 در استان شروع شد.

لطفیان با بیان این‌که امکان استفاده از ظرفیت‌های استان در این زمینه به دلیل مشکلات مالی یک موضوع جدی است، یادآور شد: در سال‌های 91 و 92 به دلیل معذوریت‌های مالی از 157 نفری که مورد تأیید سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پروش بود تنها توانستیم 57 نفر را جذب کنیم.

وی، احکام و مسائل شرعی، روابط دختر و پسر، حجاب و عفاف، احترام به والدین، بی‌توجهی والدین به فرزندان، ازدواج ، تبعیض والدین بین فرزندان و قدرت بیان نه گفتن به شیطان را از موضوعات مطرح شده در این طرح ذکر کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی وجود 40 مشاور مذهبی در بیرجند، 15 نفر در نهبندان، پنج نفر در سربیشه، 18 نفر در سرایان، 10 نفر در بشرویه و هشت مشاور در خوسف را از ظرفیت‌های استان در این طرح عنوان کرد و افزود: این سازمان برای همکاری با سازمان‌های مختلف آمادگی کامل دارد.

لطفیان با بیان اینکه با بیان این‌که برای شبکه تبلیغی برادران سال گذشته 9 میلیون تومان اعتبار برای مباحث آموزشی واگذار شده است، بیان کرد: به دلیل مشکلات اعتباری و مشکلات ایاب و ذهاب، تنها در مناسبت‌ها از ظرفیت این مبلغان استفاده می‌شود.

فعالیت 149 خانه قرآن روستایی در استان

وی با اشاره به این‌که سازمان تبلیغات اسلامی استان تمام توان خود را برای فعالیت‌های قرآنی به کار گرفته است، تصریح کرد: امسال 179نفر در آزمون حفظ قرآن شرکت کرده‌اند در حالی که در ابتدای این آزمون فقط 60 نفر از استان در این آزمون شرکت کرده بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: مباحث قرآنی گسترده‌ترین و متنوع‌ترین فعالیت‌های سازمان تبلیغات است و به صورت تخصصی و آموزشی بر روی آن کار می‌کند.

لطفیان در پایان با اشاره به وجود 13 موسسه قرآنی تحت نظارت تبلیغات اسلامی، خاطر نشان کرد: از سال گذشته تاکنون 13 خانه قرآن شهری و 149 خانه قرآن روستایی در استان فعال است.

انتهای پیام/69022/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول