اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

حُسن تدبیر و جلوگیری از اسراف و تبذیر از علائم مدیریت جهادی است

امام جمعه اراک گفت: حُسن تدبیر و جلوگیری از اسراف و تبذیر از علائم مدیریت جهادی است.

حُسن تدبیر و جلوگیری از اسراف و تبذیر از علائم مدیریت جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با اشاره به اینکه اعتدال و میانه روی در زندگی و بهره‌گیری از حسن تدبیر و توجه به تعالیم آسمانی اسلام نقشه راه سعادت جامعه بشری است، اظهار داشت: باید همت خود را به کار گیریم و منتظر آمریکا نباشیم که بیاید و مشکلاتمان را حل کند، آنها اگر راست می‌گویند بروند و مشکلات خودشان را حل کنند،آمریکا برای ما مشکل ایجاد نکند حل کردن مشکلات پیشکش آنها.

وی تصریح کرد: مسئولان و ملت ایران اسلامی نباید دل به مذاکرات ببندند و در انتظار صلح بنشینند، باید دست در دست یکدیگر بدهیم و برای آبادانی ایران عزیز تلاش کنیم، چرا پیشرفت هر کشوری نتیجه کار و تلاش مردم خود آن کشور است.

دری نجف‌آبادی ابراز داشت: نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب، نشان از تیزبینی و آینده نگری ایشان دارد و تلاش برای رسیدن به این مهم وظیفه آحاد ملت است که همه مردم و مسئولان باید با توان مضاعف و همت والا برای تحقق شعار امسال و عملیاتی کردن آن تلاش کنند.

امام جمعه اراک افزود: توجه به راهکارهای مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه اقتصاد و فرهنگ که نشان از دغدغه‌های ایشان نسبت به این دو مقوله دارد، با همت مضاعف و مدیریت جهادی محقق می‌شود که ثمره آن شکوفایی و رشد شاخص‌های مختلف کشور خواهد بود.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به دلیل اینکه اقتصاد و فرهنگ پایه‌های اساسی پیشرفت و بالندگی هر مملکتی به شمار می‌رود بسیار هوشمندانه و مدبرانه است، بیان داشت: اگر دغدغه‌های مقام معظم رهبری مورد توجه قرار نگیرد کشورمان با مشکلات بسیاری روبرو می‌شود تا امروز نیز جمهوری اسلامی ایران به دلیل درایت و بصیرت رهبر معظم انقلاب از گزند حوادث و دسیسه‌های دشمنان به دور مانده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها می‌تواند راهگشای مشکلات اقتصادی ایران اسلامی باشد، ادامه داد: کشور ایران منابع و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در زمینه‌های صنعتی و کشاورزی دارد که باید با برنامه‌ریزی‌های کاربردی و استفاده از نیروهای کارآزموده و با سواد، گامی بلند در راستای رسیدن به مدیریت اقتصادی برداشت.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه یکی از سطوح مهم و تعیین کننده در تحقق شعار امسال مسئولان و مدیران هستند که باید با ایجاد تحول زیرساختی در نظام اداری، حذف اسراف‌ و رهبری خلاقانه استعدادها و ظرفیت‌ها، جراحی بزرگ فکری و عملی در عرصه اقتصاد را رقم بزنند.  یادآور شد: اتکا بر شکوفایی ظرفیت‌های داخلی و استفاده از توان تخصصی و علمی داخل کشور در شرایطی که دشمنان تحریم‌های ناجوانمردانه را علیه ایران اعمال کرده‌اند ، رمز تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری است.

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سجایای اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی جهانی و انسان ساز برای همه آنهایی که می‌خواهند بهترین باشند، است که شایسته است با الگوگیری از این بانوی بزرگ از برکات و فضایل اخلاقی و معرفتی ایشان بهره‌مند شویم.

اشاره به 12 فروردین روز انتخاب جمهوری اسلامی با اکثریت آرا و 13 فروردین ماه روز طبیعت از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/87001/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول