اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لنده عنوان کرد

مدیریت جهادی برای احیای روستاها در شهرستان لنده

فرماندار لنده با اشاره به ظرفیت و پتانسیل روستاها گفت: با مدیریت جهادی و عزم همگانی مسئولان در سال 93 روستاهای شهرستان لنده احیا خواهند شد.

مدیریت جهادی برای احیای روستاها در شهرستان لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، محمد مرادی پیش از ظهر امروز در بازدید از روستای لارُب واقع در 38 کیلومتری مرکز این شهرستان با اشاره به وجود بیش از 75 روستا در سطح شهرستان لنده گفت: روستا مأمن و پناهگاه مناسبی برای تحقق شعار سال و توسعه صنعت و کشاورزی در این شهرستان هستند.

فرماندار لنده افزود: توسعه بخش کشاورزی با گسترش دام‌پروری، زنبورداری و باغداری در روستاها محقق خواهد شد و این خود بخش عظیمی از اقتصاد کشور و شهرستان را سامان خواهد داد.

مرادی یادآور شد: وجود آب و خاک حاصلخیز در روستاها و همت مردمی همراه با حمایت جدی مسئولان شهرستان می‌تواند به شکوفایی و توسعه روستاها و حتی احیای روستاهای خالی شده از سکنه بینجامد و رونقی دوباره به آن ها ببخشد.

وی افزود: برای احیای روستاها عواملی باید در کنار هم قرار گیرد تا مردم با دلی خوش و امیدوار به روستاها برگشته و به فعالیت مشغول شوند.

فرماندار لنده تصریح کرد: یکی از عوامل مؤثر در توسعه روستاها وجود راه‌های ارتباطی است که بسیاری از روستاهای ما از آن برخوردار هستند ولی می‌طلبد جهت بهسازی و ترمیم و مرمت آن‌ها اقدام جدی صورت گیرد.

مرادی به ساماندهی آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت:‌روستای لارُب از جمله روستاهای گردشگرپذیر شهرستان لنده بوده که دارای باغات و چشمه‌ آب است و مردم این روستا آب شرب خود را از چشمه تأمین می‌کنند.

وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان باید هر چه سریعتر نسبت به تعمیر و لایروبی چشمه روستای لارُب اقدام و در صورت نیاز یک منبع بزرگ برای ساماندهی آب چشمه احداث کنند.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان لنده گفت: ما باید جلوی مهاجرت مردم از روستا به شهر را بگیریم و نگذاریم روستاها خالی از سکنه شوند.

انتهای پیام/82013/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول