اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی فردوس خبر داد

بازدید 65 هزار نفری مسافران از جاذبه‌های تاریخی فردوس

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس از بازدید 65 هزار نفری مسافران و گردشگران از جاذبه‌های تاریخی این شهرستان خبر داد.

بازدید 65 هزار نفری مسافران از جاذبه‌های تاریخی فردوس

کاظم شبنم‌زاده امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: شهرستان فردوس علاوه بر جاذبه‌های گردشگری فراوان و قرار گرفتن در مسیر تردد سالانه بیش از هفت میلیون نفر مسافر، از جاذبه‌های تاریخی بسیاری نیز برخوردار است.

وی گفت: میقات الرضا(ع) بارگاه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) با قرار گرفتن در مبدا ورودی شهرستان فردوس از سمت طبس یکی از جاذبه‌های تاریخی فردوس است که همواره مورد توجه مسافران و زائران علی‌بن‌موسی الرضا(ع) قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس از بازدید 65 هزار نفری مسافران و گردشگران از مجموعه آثار تاریخی شهر تون خبر داد و افزود: از 29 اسفند تا چهارم فروردین‌ماه جاری مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان فردوس از مجموعه شهر قدیم تون این شهرستان بازدید کردند.

شبنم‌زاده تصریح کرد: از مجموع 72 اثر ثبت شده شهرستان فردوس در فهرست آثار ملی کشور، تعداد 32 اثر در مجموعه شهر تاریخی تون قرار دارد که تعداد زیادی از این آثار مرمت و بازسازی شده است.

وی یادآور شد: مجموعه شهر تاریخی تون با داشتن 32 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور، این روزها پربازدیدکننده‌ترین جاذبه تاریخی شهرستان فردوس است به طوری که میزان بازدید و استقبال از این آثار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 10 درصدی برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس، مسجد جامع قدیم، مسجد کوشک، مسجد سیدی، حمام جهانیار، مدرسه علمیه حبیبیه، مدرسه علمیه علیا، بارگاه امامزادگان و موزه مردم‌شناسی را از جمله آثار تاریخی مجموعه شهر قدیم تون در شهرستان فردوس عنوان کرد.

آبگرم معدنی فردوس، پربازدیدکننده‌ترین جاذبه گردشگری

شبنم‌زاده همچنین مجموعه آبگرم معدنی فردوس را پربازدید کننده‌ترین جاذبه گردشگری خراسان جنوبی دانست و گفت: منطقه نمونه گردشگری باغستان و روستاهای کوهپایه‌ای مهوید و بیدسکان نیز از جمله جاذبه‌های مورد توجه و استقبال مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان فردوس است.

وی با اشاره به اینکه آبگرم معدنی فردوس روزانه مورد بازدید و استفاده بیش از پنج هزار نفر مسافر قرار می‌گیرد، اضافه کرد: آمار مسافران ورودی و اسکان یافته به شهرستان فردوس از ابتدای نوروز امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 15 درصدی برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس اذعان داشت: امکانات رفاهی و تفریحی برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در سطح شهرستان فراهم شده و امید است با ارائه خدمات مطلوب، مسافران خاطرات خوشی از شهرستان فردوس همراه خود به یادگار ببرند.

انتهای پیام/69007/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول