اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس خبر داد

بازدید 2 میلیون نفر از آثار تاریخی فردوس

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو میلیون و 379 هزار نفر از آثار تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

بازدید 2 میلیون نفر از آثار تاریخی فردوس

کاظم شبنم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: تاکنون تعداد 73 اثر تاریخی شهرستان فردوس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی مجموعه شهر تاریخی تون، مدرسه علیا، مدرسه حبیبیه، مسجد جامع، مسجد سیدی، مسجد کوشک، بارگاه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع)، حمام جهانیار و حمام خیروز را از جمله آثار تاریخی به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی کشور اعلام کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو میلیون و 379 هزار نفر از آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و مذهبی این شهرستان بازدید کردند.

شبنم‌زاده تصریح کرد: شهرستان فردوس به سبب قرارگیری در مسیر مسافران و زائران علی‌بن ‌موسی‌الرضا(ع) از استان‌های مرکزی و جنوبی کشور به سمت مشهد مقدس، سالانه پذیرای بیش از هشت میلیون زائر و مسافر است.

وی یادآور شد: از این تعداد مسافر ورودی به شهرستان فردوس حدود 10 تا 15 درصد آنان در اماکن اقامتی شهرستان اسکان می‌یابند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: در شهرستان فردوس مناطق نمونه گردشگری شهر تون، باغستان علیا و آبگرم قرار دارد که شهر تاریخی تون با 33 اثر تاریخی مجموعه‌ای بسیار جذاب و دیدنی را در شهرستان پدید آورده است.

احیای کامل سه اثر تاریخی در فردوس

شبنم‌زاده افزود: از سال 84 تاکنون اقدامات مؤثری برای رفاه حال مسافران و گردشگران انجام شده که احداث پارک گردشگری تون، مرمت و احیای کامل سه اثر تاریخی شامل مسجد جامع‌، مسجد سیدی و مدرسه علیا، ایجاد موزه مردم‌شناسی و توسعه فضاهای اقامتی شهرستان از جمله این اقدامات است.

وی حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد و راه‌اندازی هتل، ایجاد پارک و سکوهای استراحت در ورودی باغستان، واگذاری یک قطعه زمین برای احداث مجتمع‌ بین راهی در ورودی شهر از سمت بشرویه، احداث پنج دستگاه سرویس بهداشتی در سطح شهرستان و کمک به زیرساخت‌های مجموعه آبگرم معدنی فردوس را از دیگر فعالیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری فردوس عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس تصریح کرد: احداث مجتمع‌های بین راهی در مسیرهای مواصلاتی به شهر فردوس، احداث مجتمع‌های تفریحی، اقامتی در منطقه گردشگری باغستان، احیای بناهای تاریخی سطح شهرستان و احداث اقامتگاه‌های موقت در روستاهای دارای قابلیت گردشگری از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان است.

انتهای پیام/69007/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول