اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیین تجلیل از کنکوری‌ها عنوان شد

تعطیلات نوروز دوران طلایی درس خواندن کنکوری‌ها

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دوران طلایی درس خواندن برای کنکوری‌ها تعطیلات نوروز است. کسانی که در این ایام بیشتر وقت گذاشتند، بیشترین استفاده را برده‌اند.

تعطیلات نوروز دوران طلایی درس خواندن کنکوری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برتر مسابقات علمی، المپیادها و پانزدهمین جشنواره خوارزمی اظهار داشت: همه آنچه که در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد، نتیجه ارتباط خوبی است که دبیران ما با دانش‌آموزان برقرار می‌کنند که این امر در موفقیت آن‌ها تأثیر زیادی دارد.

وی ابراز داشت: بدون تلاش و زحمت دانش‌آموزان تلاش ما شاید خیلی مؤثر نباشد، باور داریم که سرنوشت این جامعه به دست تربیت‌شده‌های دستگاه آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

اسلامی با بیان اینکه مردم ما با داشتن ظرفیت‌های غنی مادی و معنوی در کشور حق زندگی بهتری دارند، تصریح کرد: ما قابلیت استفاده از سرمایه‌های مادی برای پیشرفت جامعه خود را داریم.

وی با بیان اینکه وقتی بحث یادگیری مطرح می‌شود، نباید، کنکور به عنوان غول در نظر ما جلوه کند، افزود: اگر دانش‌آموزان یاد بگیرند که چگونه یادگیری خود را مدیریت کنند، بسیاری از دغدغه‌ها در این راستا از بین می‌رود که استفاده از تجربیات شرکت‌کنندگان در کنکور سال قبل در این زمینه بسیار مفید است.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: این نکته قابل تأمل است که یاد بگیریم و چطور یاد گرفتن نیز مهم است، یاد گیری مانند سایر کارهای دیگر آدابی دارد که باید دانش‌آموزان رعایت کنند از جمله اینکه بر فضای مطالعه باید شرایط ویژه‌ای حاکم باشد.

اسلامی با بیان اینکه بیشترین بهره یادگیری از کلاس درس است، ابراز داشت: موفق‌ترین دانش‌آموزان آنچه را که خوب آموخته‌اند، نتیجه یادگیری در کلاس درس بوده است بر همین اساس انتظار از خود باید به اندازه هنگامی باشد که برای یادگیری می‌گذارید.

وی با بیان اینکه یادگیری امر پیچیده‌ای است، خاطرنشان کرد: یادگیری اگر اتفاق بیافتد، تحریک کننده این امر است که فرد تمرکز بیشتری داشته باشد و با توجه به اینکه آموختن و یاد گرفتن، لذت‌بخش است، افرادی که عاشق مطالعه هستند، دنبال تفریحی به جز مطالعه نمی‌روند.

ایجاد فرهنگ مشاوره از نقاط قوت آموزش و پرورش جیرفت است

اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به تجربه‌های دیگران در مطالعه مفید اظهار داشت: دوران طلایی درس خواندن برای کنکوری‌ها تعطیلات نوروز است. کسانی که در این ایام بیشتر وقت گذاشتند، بیشترین استفاده را برده‌اند به همین دلیل نباید بیش از دو سه روز در این ایام را به تفریح اختصاص دهید تا بین مطالعه شما فاصله به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنید در محیطی ثابت و آرام مطالعه کنید تا تمرکز شما در یادگیری بیشتر شود، افزود: اداره یک کشور دوراندیشی و علم می‌خواهد و نمی‌توان بر اساس شایعه، توهم، حدس و گمان یک کشور را اداره کرد، این وظیفه شما آینده سازان این کشور است که با علم و دانش زمینه توسعه و پیشرفت بیشتر را فراهم کنید.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: یکی از نقاط قوت آموزش و پرورش شهرستان جیرفت این است که مشاوره و راهنمایی در این منطقه فرهنگ‌سازی شده است و نتایج کار آن‌ها را در این زمینه دیده‌ایم.

انتهای پیام/80002/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول