اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

رتبه 12 کشوری در قبولی کنکور برای آذربایجان‌شرقی تأسف‌انگیز است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رتبه 12 کشوری در قبولی کنکور برای آذربایجان‌شرقی تأسف‌انگیز است.

رتبه 12 کشوری در قبولی کنکور برای آذربایجان‌شرقی تأسف‌انگیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در جمع مدیران آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی که با عنوان بررسی وضعیت گرمایشی مدارس استان برگزار شد، اظهار داشت: مدارس باید ایمن‌سازی شوند و ایمن‌سازی به معنای تعطیل کردن یا جابه‌جا کردن مدارس نیست.

وی با اشاره به استفاده از بخاری‌های نفتی در برخی مدارس، خاطر نشان کرد: در خریدهای دولتی باید به کیفیت اجناس توجه شده و از اجناس با کیفیت استفاده شود و رعایت اصول ایمنی روش‌های ایمنی لحاظ شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: معلمان باید آموزش‌های لازم را برای استفاده از بخاری‌ها فرا بگیرند.

جبارزاده با تأکید بر اینکه حفظ جان دانش آموزان وظیفه ما است، عنوان کرد: جان دانش آموزان در محیط مدارس نزد مدیران امانت هستند و امیدواریم برای حفظ و آرامش جسمی و روحی قدم‌های خوبی برداشته شود.

وی ابراز داشت: می‌توان با آموزش اصول ساده استفاده از سیستم‌های گرمایشی و استفاده از روش‌های گرمایشی ابتکاری ساده که در داخل کلاس‌ها شعله و آتش وجود نداشته باشد، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به رتبه کشوری استان در میان آمار قبولان کنکوری، متذکر شد: داشتن رتبه 12 کشوری در قبولی کنکور، تأسف‌انگیز است که باید تمام تمهیدات و مقدمات برای ارتقاء جایگاه استان از نظر قبولی در نظر گرفته شود تا به جایگاهی که استان آذربایجان‌شرقی شایستگی آن را دارد، برسد.

نرخ سوادآموزی و فضاهای آموزش در آذربایجان‌شرقی از میانگین کشوری پایین است

وی ابراز داشت: نرخ سوادآموزی و فضاهای آموزش از میانگین کشوری پایین است که باید بررسی و تدابیر لازم انجام پذیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تأکید بر ضرورت احیای تالار معلم و فرهنگسرای معلم تبریز، گفت: تالار معلم یکی از نمادهای آموزش و پرورش استان است، که باید احیا شود.

جبارزاده در پایان یادآور شد: یکی از بسترهای مهمی که در عرصه‌های سیاسی باید ایفای نقش کند، آموزش و پرورش است، رسالت آموزش و پرورش بالا بردن فهم و شعور سیاسی دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/60001/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول