اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌استاندار گیلان اعلام کرد

تفویض اختیار شورای عالی امنیت ملی به استانداران مرزی

استاندار گیلان از ابلاغ تفویض اختیار شورای عالی امنیت ملی به استانداران مرزی در روز گذشته خبر داد.

تفویض اختیار شورای عالی امنیت ملی به استانداران مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با تاکید بر برگزاری تمام جلسه‌ها پس از ساعت اداری اظهار کرد: مدیران پس از ساعت اداری با فراغت بیشتری می‌توانند در جلسه‌ها حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: حضور مدیران در اداره‌ها موجب می‌شود ارباب رجوع سرگردان نشود و این امر در سال 93 تداوم دارد.

نجفی در ادامه گیلان را جزو 18 استان مرزی کشور عنوان کرد و افزود: مشکلاتی در بخش قاچاق کالا داریم و با نظارت و ساماندهی می‌توان این مسائل را برطرف کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اقتصاد آزاد و عرضه و تقاضا باید براساس مشتری‌مداری باشد، تصریح کرد: اقتصاد رقابتی قاچاق کالا را از بین می‌برد.

وی به نشان‌های شناخته شده تجاری در دنیا اشاره کرد و گفت: نشان‌های تجاری در استفاده مردم از کالا تاثیرگذار است.

نجفی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی خودباوری، رشد و بالندگی اقتصاد داخلی کشور را به همراه دارد.

استاندار گیلان بر اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی با رویکرد اجرایی و عملیاتی در سال 93 تاکید کرد و یادآور شد: مشتری به‌دنبال کالای مرغوب است و با تولید کالای مناسب نباید نگران واردات کالای نامرغوب باشیم.

وی با بیان اینکه زمینه‌ای باید فراهم شود تا کالای قاچاق مقرون به‌صرفه نباشد، اظهار کرد: اقتصاد پویا ظرفیتی برای ارتقای کیفیت کالا است.

نجفی خواستار استفاده از قابلیت‌های گیلان در تولید کالا شد و خاطرنشان کرد: فضای همدلی در گیلان ایجاد شده است.

*اشتغال موضوع اصلی گیلان است

استاندار گیلان اشتغال را موضوع اصلی استان دانست و بیان کرد: ایجاد اشتغال نباید در برنامه‌ریزی‌ها فراموش شود.

وی به ورود کالای همراه مسافر در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و افزود: ابتدا موافق ورود کالای همراه مسافر در گیلان نبودم اما این موضوع فرصتی برای استان است.

نجفی با بیان اینکه مردم گیلان باید از کالای ارزان استفاده کنند، تصریح کرد: کالای همراه مسافر در مرحله نخست تعداد 20 هزار اشتغالزایی در استان ایجاد می‌کند.

*بازارچه مرزی آستارا راه‌اندازی شود

استاندار گیلان خواستار راه‌اندازی بازارچه مرزی آستارا شد و اظهار کرد: دکه‌های موجود در بازار آستارا زیبنده مردم گیلان و این شهر نیست.

وی از ابلاغ تفویض اختیار شورای عالی امنیت ملی به استانداران مرزی در روز گذشته خبر داد و بیان کرد: اختیارهای قانونی ارتباط با همتایان استانی کشورهای همجوار به استانداران تفویض شده است و در گذشته این امر نیازمند مکاتبه و اجازه از مرکز بود.

نجفی تعیین حریم امنیتی مرز را مهم برشمرد و یادآور شد: فعالیت‌ها باید با رویکرد اقتصاد گیلان انجام شود و این امر از مسیر قانون‌مداری تحقق پیدا می‌کند.

استاندار گیلان دریا را فرصت استثنایی برای تمام کشورها خواند و اظهار کرد: 66 درصد جمعیت دنیا در حاشیه دریاها زندگی می‌کنند.

وی بر استفاده از فرصت دریا، مرز، بنادر و منطقه آزاد در گیلان تاکید کرد و افزود: قابلیت‌های گیلان در ایجاد اشتغال باید به‌کارگیری شود.

نجفی به رویکرد کسب و کار گیلان در سال 93 اشاره کرد و گفت: تعریف فضای کسب و کار استان باید غیر از قاچاق باشد.

انتهای پیام/84001/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول