اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی کردستان مطرح کرد

تشکیل 9 هزار فقره پرونده قاچاق کالا در کردستان

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان از تشکیل 9 هزار و 416 فقره پرونده قاچاق کالا در این استان در 11 ماهه امسال خبر داد و گفت: ارزش ریالی این کالاها 60 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

تشکیل 9 هزار فقره پرونده قاچاق کالا در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محسن حسن‌خانی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: 9 هزار و 416 فقره پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: با وجود کاهش آمار تشکیل پرونده‌ها در سال‌جاری شاهد افزایش 60 درصدی ارزش ریالی آنها بوده‌ایم.

حسن‌خانی تصریح کرد: این بیانگر این موضوع است که نیروی انتظامی استان در این حوزه کم‌تر به موضوعات ریز پرداخته و اولویت را به مباحث بزرگ‌تر داده است.

وی افزود: نیروی انتظامی استان در برنامه‌های سال آینده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری ورود کرده تا ریسک قاچاق در جامعه افزایش و این مهم در استان کاملا حذف و یا کاهش یابد.

فرمانده نیروی انتظامی کردستان با بیان اینکه توجه به وضعیت معیشت مرزنشینان نیز از نگاه نیروی انتظامی خارج نشده است، گفت: نیروی انتظامی در کنار مبارزه با قاچاق کالا در مرزها بحث ایجاد و توسعه بازارچه‌های مرزی به عنوان منبع درآمدی مردم را در مورد توجه قرار داده است.

به گفته حسن‌خانی، نیروی انتظامی ساماندهی بازارچه‌های مرزی و رفع مشکلات مرزنشینان را نیز مورد توجه قرار داده است و در این راستا حاضر به انجام هر رسالتی است.

کاهش 19 درصدی وقوع قتل عمد

وی از کاهش 19 درصدی وقوع قتل عمد در 11 ماهه امسال در این استان خبر داد و بیان کرد: در بحث کشف قتل‌های عمد در سال‌جاری تمام موارد کاملا کشف شده‌اند.

به گفته فرمانده انتظامی کردستان، 7 مورد از قتل‌های سال گذشته نیز با تلاش همکاران انتظامی استان کشف شده است.

حسن‌خانی با بیان اینکه در بحث کشف وقوع سرقت‌ها رتبه نخست کشوری را بدست آورده‌ایم، بیان کرد: در زمینه کشف سرقت 92 درصد و در کل جرائم نیز 92 درصد در 11 ماهه امسال تحقق داشته‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ در زمینه سرقت احشام در برخی روستاهای استان که به یک مشکل اساسی برای مردم تبدیل شده بود با تلاش نیروهای انتظامی در شهرستان‌های مختلف موفق به کشف 123 درصدی سرقت‌ها شدیم و چندین باند نیز در این راستا دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/79002/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول