اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

افزایش 12 درصدی پرونده‌های قاچاق کالا در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از افزایش 7 درصدی تعداد بازرسی‌های بخش قاچاق کالا و نیز افزایش 12 درصدی پرونده‌های متشکله در این حوزه خبر داد.

افزایش 12 درصدی پرونده‌های قاچاق کالا در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از افزایش 7 درصدی تعداد بازرسی‌های بخش قاچاق کالا و نیز افزایش 12 درصدی پرونده‌های متشکله در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: این میزان بازرسی منجر به تشکیل 16 هزار و 549  فقره پرونده تخلف اقتصادی شده است.

وی افزود: تعداد بازرسی‌های انجام گرفته در سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل از رشد 11 درصدی برخوردار بوده، همچنین تعداد پرونده‌های متشکله 11 ماهه امسال نیز نسبت به سال گذشته بیانگر رشد 7 درصدی در این خصوص است.

عظمایی اظهار کرد: درج نکردن قیمت، گرانفروشی، صادر نکردن فاکتور یا صورتحساب، عرضه و فروش کالای قاچاق، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و کم فروشی و تقلب در کسب از مهم‌ترین عناوین تخلفات اقتصادی بوده است.

وی با اشاره به افزایش 7 درصدی تعداد بازرسی‌های بخش قاچاق کالا و نیز افزایش 12 درصدی پرونده‌های متشکله در این حوزه افزود: در 11 ماهه سال جاری 13 هزار و 605 مورد بازرسی در حوزه کالاهای قاچاق کالا انجام گرفته که منجر به کشف و تشکیل 893  مورد پرونده شده است.

عظمایی تعداد گزارش‌های دریافتی قابل پیگیری مردمی از تخلفات واحدهای صنفی و خدماتی در این مدت را بالغ بر 11 هزار مورد  عنوان داشته و افزود: از این تعداد گزارش مردمی 10 هزار و 786 مورد آن منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است.

وی افزود: تعداد گزارش‌های دریافتی از طریق سامانه 124 ستاد خبری سازمان و شکایات حضوری و رسیدگی شده تا ابتدای اسفند ماه جاری کاهش 9 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

عظمایی بر آمادگی کامل بازرسان معاونت نظارت و بازرسی سازمان برای دریافت و رسیدگی به شکایات حضوری و تلفنی شهروندان در ایام پایانی سال و خریدهای نوروزی تاکید کرده و از صاحبان بنگاه های اقتصادی استان خواست تا نسبت به درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها و رعایت ضرایب سود قانونی و پرهیز از کم فروشی و تقلب در کسب اهتمام ورزند.

انتهای پیام/60002/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول