اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه خبر داد

برنامه‌ریزی برای افزایش 10 میلیارد دلار صادرات سالانه در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش 10 میلیارد دلار صادرات سالانه در استان کرمانشاه انجام شده است.

برنامه‌ریزی برای افزایش 10 میلیارد دلار صادرات سالانه در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم رضایی‌بابادی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار داشت: از روز نخست بر وحدت تاکید کردم و استفاده از نظرات افراد صاحب‌نظر را مورد توجه قرار داده‌ام.

رضایی‌بابادی با بیان اینکه آمار بیکاری 35 درصدی در کرمانشاه نیازمند توجه ویژه است، گفت: مدیران قبل نیز تلاش خود را انجام داده‌اند، اما شرایط عمومی استان همچون جنگ موجب توسعه‌نیافتگی و جذب نشدن سرمایه‌گذاران شده است.

وی خاطرنشان کرد: فضای بازی امروز ایجاد شده و کرمانشاه دارای تمدنی هفت هزار ساله و افراد صاحب‌نام و بزرگی است که این ظرفیت‌ها می‌تواند برای توسعه اقتصادی استان حول محور وحدت مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار کرمانشاه به پروژه‌های نیمه‌کاره مصوب در سه سفر دولت‌های نهم و دهم به استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: تعداد زیادی پروژه انجام نشده که نیاز به تخصیص اعتبار دارد.

وی با تأکید بر اینکه دولت یازدهم پروژه‌های زیر 80 درصد را متوقف کرده تا پروژه‌های دارای پیشرفت بالا انجام شود، افزود: سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه فصل خوب و ماندگاری برای این استان بود.

استاندار کرمانشاه، میزان تحقق مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه را 40 درصد اعلام کرد و ادامه داد: به‌دنبال تحقق تعهدات دولت هستیم و در سفر رئیس قوه قضاییه به کرمانشاه مقرر شد که آیت‌الله لاریجانی این موضوع را به رهبر معظم انقلاب انعکاس بدهند.

*سیاست کاری ما فرمایش رهبر فرزانه انقلاب است

رضایی‌بابادی تأکید کرد: سیاست و محور کاری ما فرمایش رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر جهشی حرکت کردن است و 12 جلسه ستاد توسعه اقتصادی استان طی سه ماه و نیم برگزار شده و مورد استقبال بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی به برنامه‌ریزی برای بهره‌وری بیشتر در حوزه کشاورزی اشاره کرد و متذکر شد: اغلب میانگین‌های شاخص‌های توسعه استان کرمانشاه پایین‌تر از میانگین کشوری است.

*ارائه 19 طرح بزرگ صنعتی به بانک صنعت و معدن/قول مساعد وزیر نفت در مورد پالایشگاه آناهیتا

رضایی‌بابادی از ارائه 19 طرح بزرگ صنعتی به بانک صنعت و معدن خبر داد و ابراز داشت: توافقات خوبی در زمینه اختصاص اعتبار به طرح‌های نیازمند اعتبار با رئیس بانک صنعت و معدن داشتیم.

استاندار کرمانشاه، پیگیری پروژه پالایشگاه آناهیتا با همکاری نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی برای اجرایی شدن را از دیگر اقدامات کاری خود برشمرد و گفت: وزیر نفت برای انجام این پروژه، قول مساعد داد.

رضایی‌بابادی با بیان اینکه وزیر نفت با ساخت مجموعه پتروشیمی چهارم در کرمانشاه نیز موافقت کرده، عنوان کرد: لاستیک‌سازی کنگاور را فعال کردیم و مشکلات چند نیروگاه نیز در حال مرتفع شدن است.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری، بهداشت و درمان و فعال شدن خودروسازی صحنه نیز مورد توجه قرار گرفته است و درصدد راه‌اندازی یک برند خوب در این حوزه هستیم.

استاندار کرمانشاه در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر اقدامات و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای افزایش توسعه 10 میلیارد دلار صادرات سالانه در استان کرمانشاه، اظهار داشت: پذیرش افزایش توسعه 10 میلیارد دلار صادرات سالانه در استان کرمانشاه سخت بود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است به هدف 10 میلیارد دلار صادرات نرسیم، یادآور شد: وقتی یک افق بلند جلوی چشم ما باشد، بهتر می‌توانیم کار کنیم و تمام امکانات و ارگان‌ها باید در این زمینه آماده باشند.

رضایی‌بابادی در مورد تغییر مدیران مربوط به بخش صادرات و گمرک تصریح کرد: ممکن است تغییراتی در همه حوزه‌ها رخ بدهد و خیلی از مدیریت‌ها بنا بر تغییر وزرا و روسای سازمان‌ها تغییر کنند.

وی ابراز داشت: برنامه‌ریزی و تفکیک کرده‌ایم و همه کارها در حوزه بخش خصوصی و در جلسات ستاد توسعه اقتصادی استان کرمانشاه انجام شده است.

*حرکت ما بر مبنای اعتدال است/اقتصاد مقاومتی با جدیت دنبال می‌شود

رضایی‌بابادی در بخش دیگری از سخنانش حرکت خود را بر مبنای اعتدال توصیف کرد و گفت: نیروهایی که انتخاب کرده‌ایم در چهارچوب اعتدال بوده است.

وی با تأکید بر اینکه سیاست دولت را دنبال می‌کنیم و به‌دنبال درو کردن همه مدیران نیستیم، ادامه داد: افراد توانمند ابقا می‌شوند و اقتصاد مقاومتی با جدیت در استان دنبال می‌شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: معارفه فرمانداران به بعد از نوروز موکول شده است و محور تصمیمات ما اعتدال است و از همه جریانات و نیروهای اصول‌گرا نیز استفاده می‌کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر مواضع استاندار کرمانشاه در قبال رویدادهای سال 88 (فتنه)، گفت: اتفاقات سال 88 موجب تأسف همه بود و گذشتن از این شرایط و رسیدن به وفاق ملی اهمیت بسیاری داشت.

رضایی‌بابادی ادامه داد: این اتفاقات خسارت‌هایی برای کشور داشت که باید به آینده روشن نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه با دوستان حزب‌الله دیدار داشتم، بیان داشت: نقطه نظرات خوبی مطرح شد که به ‌کار می‌بندیم و ما باید با تأکید بر نقاط مشترک، با گفت‌و‌گو، موضوعات را حل و فصل کنیم.

استاندار کرمانشاه در پایان متذکر شد: افزایش ورود کامیون‌های سوخت ترانزیتی عراق به کشور برای دولت درآمد دارد و به‌دنبال راه‌اندازی مجتمع‌هایی برای توسعه اقتصادی استان در زمینه استفاده از موقعیت ورود این کامیون‌ها هستیم.

انتهای پیام/2700/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول