اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فلاورجان:

دولت در قبال دیدار کاترین اشتون با فتنه‌گران سکوت نکند

امام جمعه شهر فلاورجان گفت: سکوت دولت نسبت به دیدار دزدانه کاترین اشتون با جمعی از محکومین امنیتی فتنه 88 بی‌مورد است.

دولت در قبال دیدار کاترین اشتون با فتنه‌گران سکوت نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از فلاورجان، حجت‌الاسلام محمد قدوسی ظهر امروز در نماز سیاسی عبادی این هفته این شهر که در مصلی نماز جمعه شهر فلاورجان برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: ایمان و تقوا هر کدام سهمی در جلب رحمت الهی دارند. وی افزود: انسان مؤمن اگر به زیور تقوا آراسته شود مشمول رحمت و نعمت الهی در دنیا و آخرت می‌شود.

خطیب نماز جمعه فلاورجان، پیرو بحث سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) در هفته‌های قبل، به تبیین جایگاه «مشورت کردن» در سبک زندگی آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: در دین مبین اسلام و در آیات و روایات متعددی به مشورت کردن در امور سفارش شده است و انسان مشورت کننده هیچ‌گاه پشیمان نخواهد شد و از خطرات مصون خواهد ماند.

وی ادامه داد: حکمت مشورت این است که انسان از یک نظر و ایده خالص بهره ببرد و از طرفی از هوی‌ها و تمایلات نفسانی خود در امان باشد تا بتواند به درستی تصمیم بگیرد.

* انسان باید از مشورت با 12 نفر پرهیز کند

قدوسی با اشاره به روایات متعدد به نمازگزاران توصیه کرد: انسان مؤمن باید از مشورت کردن با افراد ترسو، دروغ‌گو، حریص، بخیل، کم تجربه، خود رأی، سست اندیش، لجوج، بی تقوا، احمق، پرحرف و زنان ناپخته از نظر عقل و درایت پرهیز کند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته فلاورجان ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، به مسئولین این بنیاد توصیه کرد: همه مسئولین فرهنگی مواظب ایجاد انحراف در یک فرزند شهید و یا کسی که منتسب به شهید است باشند و برنامه‌های فرهنگی خود را در این زمینه گسترش دهند.

این مسئول با اشاره به نسل کشی صدام در شهر حلبچه کردستان و بمباران شیمیایی مردم مظلوم این شهر در سالروز 1366 خاطر نشان کرد: این فاجعه انسانی با حمایت غرب صورت گرفت همان‌طور که جنایات صورت گرفته در میانمار، سوریه، لبنان و افغانستان در سال‌های اخیر نیز با حمایت غرب از مزدوران خود انجام می‌شود.

* مردم خواستار جوابی قاطع از سوی دولت هستند

خطیب نماز جمعه فلاورجان با انتقاد از دیدار دزدانه کاترین اشتون با جمعی از محکومین امنیتی فتنه 88 تأکید کرد: این امر دخالت آشکار در امور داخلی کشور ماست و استقلال ملت ما را زیر سؤال می‌برد.

وی با تقدیر از موضع بجای رئیس قوه مقننه و قضائیه گفت: سکوت دولت بی مورد است و مردم خواستار جواب قاطعی از سوی دولت هستند.

وی همچنین از دادستان کل کشور خواست تا به محکوم کردن صرف این واقعه بسنده نکند و از تکرار این وقایع جلوگیری کند.

* لزوم گسترش رونق اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی

خطیب نماز جمعه فلاورجان در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع صدها نفر از مسئولین و فعالان اقتصادی و مدیران مراکز علمی و نظارتی کشور پیرامون تبیین مؤلفه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: نظام اسلامی هیچ‌گاه رونق اقتصادی بدون عدالت اجتماعی را قبول ندارد، چرا که عدالت اجتماعی باعث بهبود وضع اقتصادی طبقات محروم می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: مسئولین با کمک مردم با یک حرکت جهادی در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن سرافرازانه، موفق به پیاده کردن شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی شوند.

قدوسی در پایان با اشاره به نزدیکی ایام عید نوروز و ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) همه را به حفظ حرمت ایام شهادت آن حضرت توصیه کرد.

انتهای پیام/2301/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول