اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

کوتاهی وزارت خارجه در ماجرای دیدار اشتون و فتنه‌گران قابل تامل است

امام جمعه بویین زهرا گفت: کوتاهی وزارت خارجه در دیدار اشتون با محکومان فتنه قابل تامل و پیگیری است.

کوتاهی وزارت خارجه در ماجرای دیدار اشتون و فتنه‌گران قابل تامل است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بویین زهرا در مصلای نماز جمعه این شهر با تذکر جدی و مهم به خانواده‌ها نسبت به کنترل نوجوان‌ها و جوان‌ها در آستانه چهارشنبه آخر سال گفت: امیدواریم خانواده‌ها با همکاری و همراهی با نیروی انتظامی و کنترل فرزندان مانع از بروز حوادث تلخ در آستانه سال نو شوند.

وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه (س) و سال جدید افزود: از عموم مردم برای برگزاری مراسم‌های معنوی در اماکن مقدس از جمله مصلاها، مساجد و امامزاده‌ها دعوت می‌شود.

امام جمعه بویین‌زهرا با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر انقلاب اظهار کرد: بیانات بسیار جامع و حکیمانه معظم‌له در این دیدار در بخش‌های مختلف حاوی پیام‌ها و نکات بسیار دقیق و قابل توجه بود که از جمله اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: نسبت به فرهنگ کشور نگرانند و به دست‌اندرکاران مسائل فرهنگی تذکر به عدم شوخی با مسائل فرهنگی را داشتند و نیز اینکه بی‌تفاوتی در مسائل فرهنگی جایز نیست چراکه اگر رخنه فرهنگی به وجود آید دیگر نمی‌توان به آسانی به آن غلبه کرد.

وی با اشاره به ضرورت جذب و توجه ویژه به جوانان انقلابی، مومن و پرشور کشو ادامه داد: نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در لبیک به بیانات مقام معظم رهبری بسیار اساسی بود که امیدواریم در عمل هم شاهد تغییرات محسوس در حوزه فرهنگ باشیم.

امام جمعه بویین زهرا به دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برخی از محکومین فتنه 88 پرداخت و گفت: این دیدار که در کنار سفر به ایران آن هم در پوشش پیگیری بحث توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 انجام گرفت مداخله در امور داخلی کشور است.

وی با محکوم کردن دخالت‌های اروپایی‌ها در امورات داخلی کشور ادامه داد: نحوه مدیریت دستگاه دیپلماسی خارجی بسیار قابل تامل است که از این بابت باید از کوتاهی آن‌ها در این رابطه پرس و جو کرد که در هر صورت چه هماهنگی قبلی برای این دیدارهای مداخله‌گرانه انجام گرفته است تا این ملاقات‌ها خود سرانه انجام بگیرد.

زرینه با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه باید جوابگوی این مسئله باشد، ادامه داد: البته باید از موضع‌گیری قاطع و انقلابی رئیس دستگاه قضایی کشور و نیز رئیس مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.

وی به برخورد دوگانه غربی‌ها با موضوع حقوق بشر و نیز اظهار نظر دبیرکل سازمان ملل در مورد حقوق بشر در ایران اشاره کرد و افزود: همه این حرکت‌ها در راستا و قالب گفتمان نظام سلطه تعریف می‌شود که بر این مبنا حضور مقامات اروپایی در ایران و ملاقات‌های مشکوک آن‌ها بسیار قابل تامل است که مسئولان مربوطه هوشیاری کامل در این زمینه را باید داشته باشند.

انتهای پیام/77005/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول