اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

رفتار اشتون در ایران صداقت ادعایی غرب را زیر سوال برد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: رفتاری که نماینده اتحادیه اروپا در ایران نشان داد، صداقت ادعایی غرب در مذاکرات را زیر سوال برد.

رفتار اشتون در ایران صداقت ادعایی غرب را زیر سوال برد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: 29 اسفندماه سالروز پیروزی ملت ایران بر استعمار بریتانیا است و این موضوع را به ما یادآور می‌شود که نفت همواره بر مسائل این کشور تاثیر‌گذار بوده است.

وی افزود: از روزی که نفت در ایران کشف شد به سبب ضعف برنامه‌ریزی دولتمردان وقت، همچون سلاحی عمل کرد که دسته آن در دست دشمن و تیغه سلاح در دست ما بود.

ایمانی با بیان اینکه اکنون زمان آن رسیده که این ثروت بین نسلی را درست استفاده کنیم، ادامه داد: نباید از نفت برای هزینه‌های جاری و بودجه مملکت بهره ببریم بلکه باید آن را به سرمایه ماندگار بدل سازیم.

خطیب نماز جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در صورت نجات اقتصاد کشور از فروش نفت، اقتصاد ما مقاوم شده و بالا و پایین رفتن قیمت این محصول آن را دچار فراز و نشیب نمی‌کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پانزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری، سخنرانی جامع و کاملی در تمام عرصه‌ها بیان کردند، ابراز داشت: یک نکته که مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار دادند مسئله فرهنگ بود و این که نباید بی‌ملاحظه‌گری و غفلتی در این عرصه رخ دهد که آسیب‌های فرهنگی به سادگی قابل جبران نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: بنابر تاکید رهبری نباید جوانان انقلابی که سوز و درد انقلاب دارند بر اثر برخی عملکردها دچار بی‌تفاوتی و یاس شوند و تصمیم‌های فرهنگی نباید طرد این جوانان را رقم زند.

وی با بیان اینکه جوانان مومن و انقلابی هستند که در روز خطر برای ارزش‌ها سینه سپر می‌کنند، افزود: باید قدر جوانان متعهد کشور دانسته شود.

امام جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سفر نماینده اتحادیه اروپا به ایران، اضافه کرد: نماینده اروپا با زنان دارای سابقه دستگیری و مشکلات امنیتی در سفارت اتریش دیدار کرد و این ملاقات چند ساعت به طول انجامید.

وی با اشاره به اینکه این رفتارها یک بار دیگر نیز تکرار شده بود، بیان کرد: هیئت پارلمانی اروپا نیز در سفارت یونان با دو نفر از محکومان امنیتی دیدار کرد و این مسائل زنگ خطری است که چگونه پای ما دو بار در یک سوراخ فرو رفته است.

ایمانی ابراز داشت: موضع‌گیری غرب در اروپا را شاهد بودیم که چگونه دولتی قانونی را در مسیر منافع خود از بین بردند و انقلاب رنگی به راه انداختند و گویا حالا برای ما نیز خواب انقلاب رنگی می‌بینند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در این زمینه دستگاه‌های مسئول باید از فرافکنی و انتشار یادداشت‌های بی‌روح دست بردارند که اگر وزارت خارجه جمهوری اسلامی از این دیدارها خبر داشته چرا از آن جلوگیری نکرده و اگر خبر نداشته که عذر بدتر از گناه است.

وی ادامه داد: اینان که با زیر پا گذاشتن قواعد دیپلماسی عدم صداقت و فریبکاری خود را نشان دادند، آیا در مذاکرات با صداقت رفتار خواهند کرد.

ایمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به درستی بیان کردند که دشمن، دشمن است و به قول سعدی شیراز «دشمن چون از همه حیلتی فرو ماند سلسله دوستی بـجنباند.»

انتهای پیام/2448/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول