اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دستگاه دیپلماسی و وزارت اطلاعات مقصرین اصلی دیدار اشتون و فتنه‌گران هستند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مقصرین اصلی دیدار اشتون و فتنه‌گران را دستگاه‌ها دیپلماسی و اطلاعات اعلام کرد.

دستگاه دیپلماسی و وزارت اطلاعات مقصرین اصلی دیدار اشتون و فتنه‌گران هستند

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: ما رفتار اخیر اشتون و همراهانش را در دیدار با محکومان فتنه و برخی از عوامل دخیل در این حوادث را محکوم می‌کنیم و معتقدیم اشتون با یک برنامه خاص و دیکته شده به ایران سفر کرده بود و سعی کرد در این سفر قدرت و صلابت ما را در دفاع از انقلاب اسلامی مورد سنجش قرار دهد در حالی که این ملت و مسئولان دلسوز آن در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف امتحان پس داده و هرگز حاضر نیستند منافع ملی خود را زیر پا بگذارند.

وی تصریح کرد: اروپایی‌ها نباید از تقویت روابط با ایران با اهداف منفعت‌طلبانه و برخی سودجویی‌ها احساس خوشحالی کنند چرا که برای ما سهل و راحت است که در صورت دخالت‌های بی‌مورد غربی‌ها این پنجره کوچک باز شده در تقویت روابط با غرب را در کمتر از یک ساعت ببندیم و حسرت برخی اقدامات غلط و نابخردانه را در دل آنها بگذاریم.

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ غربی‌ها ایران را با برخی کشورهای مزدور و وابسته در منطقه و زیر سلطه خود اشتباه گرفتند چرا که ما هنوز به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اعتماد کامل نداریم و معتقدیم اگر به آنها اعتماد زیاد بکنیم پایشان را از گلیم خود دراز می‌کنند و قصد دخالت در همه امور ایران را دارند.

این مسئول مقصر اصلی حوادث اخیر را دستگاه‌ها دیپلماسی و اطلاعات اعلام کرد و ادامه داد: ما انتظار داریم در اولین فرصت وزرای این دو وزارتخانه در مجلس حاضر شده و توضیح دهند که به چه حقی اشتون به خود اجازه داده تا دیدارهای خارج از قواعد و ضوابط کشورمان با گروه‌های فتنه داشته باشد.

وی اضافه کرد: ما نیز معتقدیم اصل سفر مثبت و سازنده بوده و به خنثی شدن قضیه ایران هراسی در اروپا بهتر کمک می‌کند اما بانوی انگلیسی که از حیله انگلیس علیه ایران آگاه است این بار نیز با نیرنگ انگلیسی‌ها قصد دخالت در مسائل داخلی ایران را دارد که ما اجازه چنین گستاخی را نمی‌دهیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خواستار واکنش سریع و قاطعانه دستگاه دیپلماسی به اظهارات سخیف بان‌کی‌مون شد و بیان کرد: بان‌کی‌مون احساس می‌کند که ایران اوکراین است که می‌تواند در آن رفتارهای مداخله‌جویانه انجام دهد در حالی که باید بداند که ایران کشوری مقتدر است و هرگز اجازه نمی‌دهد بیگانگان در سرنوشت آن دخالت کنند.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول