اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدا

گلزار شهدای شهر لنده غبارروبی و عطرافشانی شد + تصاویر

صبح امروز به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدا با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر شهرستان لنده مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا همراه با قرائت دعای زیارت عاشورا برگزار شد.

گلزار شهدای شهر لنده غبارروبی و عطرافشانی شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، پیش از ظهر امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و مسئولان شهرستان لنده مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا همراه با قرائت دعای پر فیض زیارت عاشورا برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل، امام جمعه لنده در این مراسم معنوی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت:شهدا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که با ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی برای رسیدن به خدای خویش از جان گذشتند.

امام جمعه لنده گفت: اولین ویژگی شهد این است که با اولین قطره‌ خونی که از او به زمین می‌ریزد همه گناهانش بخشیده می‌شود.

کیانی‌اصل تصریح کرد: شهدا جایگاه بهشتی خود را می‌بینند و عظمت حضرت باریتعالی را درک می‌کنند.

وی افزود: شهدا انسان‌هایی با عظمت بوده که خزانه‌داران بهشت برای استقبال از آنان لحظه‌ شماری کرده و به پیشواز آن‌ها می‌آیند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده با بیان اینکه تکریم شهدا تنها به حرف نیست بلکه با عمل مشخص می‌شود گفت: یکی از راه‌های تکریم شهدا، تکریم خانواده های ایثارگر و شاهد جامعه است که دین بزرگی بر گردن انقلاب و ملت دارند.

کیانی‌اصل افزود: ما باید در عمل به دنبال اهداف شهدا حرکت کرده و برای احیاء ارزش‌هایی که آنان مقصد خود قرار داده بودند حرکت کنیم.

وی یادآور شد: احیاء امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و استبداد و گسترش دین مهمترین اهداف شهدا از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل بوده است.

امام جمعه لنده تصریح کرد: عقب نشینی‌ از اهداف و آرمان‌های شهدا خیانت به شهدا و جامعه ایثارگری است.

وی در ادامه به ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: حرمت ایام فاطمیه را باید نگه داشت و برنامه‌های شادی خود را در وقت درست به گونه‌ای که حرمت شکنی این ایام نشود انجام دهیم.

انتهای پیام/82013/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول