اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانباز 25 درصد خداآفرینی:

خون شهید باکری در رگ‌هایم جاری است

جانباز 25 درصد خداآفرینی گفت: خون شهید باکری در رگ‌هایم جاری است.

خون شهید باکری در رگ‌هایم جاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از رابط عمومی منطقه آزاد ارس زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و پاسداری از خون پاک شهدا وظیفه‌ای ملی برای هر ایرانی است.

این سخن را برادر شهید "بلمه" که خود از جانبازان جنگ تحمیلی است در دیدار جمعی از مسئولان منطقه آزاد ارس و شهرستان خداآفرین به ما گفت.

دیدار با خانواده شهدای شهرستان سرسبز خداآفرین همراه با سخنی ناگفته بود. "قدرت بلمه" که جانباز 25 درصد و برادر شهید است در این دیدار با بیان خاطراتی از همرزمان خود در هشت سال دفاع مقدس پرده از خاطره‌ای ناب و ناگفته برداشت.

وی زندگی خود را مدیون خون پاک سردار شهید مهدی باکری دانست و گفت: در یکی از عملیات‌های جبهه غرب به شدت دچار مجروحیت شده و به بیمارستان ارومیه اعزام شدم.

این جانباز 25 درصد می گوید: در آن بهبوهه جنگ اهدای خون یکی از نیازهای اساسی رزمندگان مجروح بود.

وی در ادامه خاطرات خود اظهار کرد: من بعد از بستری در بیمارستان ارومیه نیاز فوری به خون داشتم چرا که زخم‌ها شدید و کاری بودند و هر لحظه مرگ من به دور از انتظار نبود.

بلمه افزود: ظاهراً فوری مرا به اتاق عمل می‌برند تا تحت عمل جراحی باشم، بعد از عمل و هوشیاری کامل متوجه شدم یک کیسه خون جان مرا نجات داده است اما از اهداکننده خبری نبود.

وی در ادامه که با شور و حال وصف ناپذیری این جریان را روایت می‌کرد، افزود: یک روز بعد در عین ناباوری دیده‌ام به چهره نورانی آقا مهدی باکری روشن شد، ایشان به عیادت من آمده بود، عیادت از یک رزمنده ساده، آن هم توسط سردار رشید اسلام که هراس بر تن استکبار انداخته غیرقابل باور بود. 

بلمه می گوید: ایشان در طول بستری بودن من در بیمارستان دوبار به عیادتم آمد و با صمیمیت تمام مرا مورد لطف قرار داد.

وی که اکنون خون "شهید بدون خاک" را در رگ های خود به یادگار و امانت دارد، زندگی خود را مدیون شهدای هشت سال دفاع مقدس و به خصوص حاج مهدی باکری می‌داند.

"بلمه" پاسداری از خون پاک شهدا را وظیفه‌ای خطیر دانست و گفت: خوشحالم که شهید مهدی باکری را از نزدیک ملاقات کردم، خون پاک ایشان ضامن زندگی من است.

در این دیدار حسین‌پور فرمانده سپاه ناحیه خداآفرین اظهار کرد: شهدای ما برای تحقق استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت از جان خود گذشتند و این امر وظیفه ما برای ادامه راه شهدا را سخت می‌کند.

محبوب ابراهیمی مسئول امور ایثارگران منطقه آزاد ارس نیز در این دیدار شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی را مدیون جانبازی‌ها و خون های پاک شهیدان این مرز و بوم دانست و گفت: بررسی و رفع مشکلات خانواده محترم شهدا امری لازم و ضروری است چرا که شهدا در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند.

وی با بیان اینکه امروز میهن اسلامی با وجود فرهنگ ایثار و شهادت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: دیدار با خانواده شهدا مایه افتخار و زمینه‌ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.‌

اسماعیل‌پور مدیر مرکز خداآفرین منطقه آزاد ارس نیز شهادت را افتخاری برای هر انسان حق‌جو عنوان کرد و گفت: هر کسی لیاقت این افتخار را ندارد، شهدای ما با گذشت از جان و مال خود از کشورمان و آرمان‌های رهبر انقلاب دفاع کردند و آرامش امروز حاکم بر جامعه را مدیون قطره قطره‌‌های خون شهدا هستیم.

انتهای پیام/60001/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول