اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان خبر داد

نامگذاری 80 درصد مراکز آموزشی کردستان به نام شهیدان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: تاکنون 80 درصد مراکز آموزشی کردستان به نام شهیدان نامگذاری شده ‌است.

نامگذاری 80 درصد مراکز آموزشی کردستان به نام شهیدان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی ظهر امروز در دیدار کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با نماینده ولی‌فقیه کردستان، اظهار داشت: با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و احیای فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی بین دانش‌آموزان، مراکز آموزشی سطح استان به نام شهدا نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری 531 یادواره شهدا در استان برگزار شده است، افزود: این یادواره‌ها در راستای گسترش فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار در بین اقشار مختلف جامعه و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان و نهادهای مختلف سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه در سال‌جاری 33 هزار و 750 مورد از آثار شهیدان از جمله وصایا و خاطرات آنها منتشر شده است، بیان کرد: در راستای تدوین خاطرات شهدا، ویژگی‌ها و وصایای شهیدان، 40 عنوان کتاب در این زمینه چاپ شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه با همکاری صدا و سیمای کردستان اقدام به تولید برنامه هشت پلاک با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کرده‌ایم، اضافه کرد: در سال‌جاری طرح تاریخ شفاهی و دو طرح پژوهشی با موضوع ایثار و شهادت در استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه پرونده فرهنگی شهدا با هدف انتقال فرهنگ شهادت‌طلبی به نسل‌های آینده در استان تشکیل شده است، ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره دانشجویی و توانمندسازی ایثارگران، تهیه تیزر، بررسی فیلم‌نامه‌هایی با موضوع شهید و شهادت با حضور هنرمندان از جمله برنامه‌های انجام شده توسط این بنیاد است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه در سال‌جاری با تدبیر نماینده مقام معظم رهبری و معاون رئیس‌جمهور برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا به نحو مطلوب تبیین شده است، تصریح کرد: خدمت به خون، نام و یاد شهدا در رأس برنامه‌های بزرگداشت این روز در سال‌جاری است.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است، گفت: در واقع خادمان شهدا در بنیاد شهید در کنار خانواده‌های شهدا برای زنده‌ نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از فداکاری‌های آن‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرند تا کاری زینبی را به انجام رسانند.

سلیمانی با اعلام اینکه در حال حاضر 4 هزار دانشجو از خانواده‌های شهدا و ایثارگران زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند، افزود: همچنین 100 نفر از نخبگان خانواده شهدا هم‌اکنون در مراکز آموزش عالی مشغول ادامه تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه 443 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران سطح استان در برنامه‌های قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت کرده‌اند، افزود: اعزام 730 نفر از خانواده شهدا به حج عمره، شرکت 947 نفر در برنامه‌ها و مسابقات مختلف ورزشی از دیگر برنامه‌های اجرایی بنیاد شهید استان در طول امسال بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: توزیع 6 هزار و 500 جلد مجله خط زندگی، بهره‌مندی 106 فرزند شهید از خدمات مشاوره‌ای، بهرمندی 300 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران از خدمات معافیت یا کسری خدمت و دیدار از خانواده‌های شهدا و ایثارگران از اقدامات صورت گرفته در بنیاد بوده است.

سلیمانی از 7 هزار دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس اشاره و اضافه کرد: ساماندهی گلزار شهدا، متناسب‌سازی زیست شهری جانبازان، بهره‌مندی از بیمه همگانی و مکمل، برگزاری مسابقات مختلف قرآنی ویژه خانواده شهدا و ایثارگران از دیگر خدمات ارائه شده بنیاد به جامعه هدف بوده است.

وی به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان اشاره و عنوان کرد: در سال‌جاری یک‌هزار و 490 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه بدون ضامن به خانواده‌های شهدا سطح استان داده شده که این تسهیلات بسیار گره‌گشا بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه همچنین 919 نفر از جانبازان استان از تسهیلات ویژه صندوق قرض‌الحسنه بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: در سال‌جاری 130 میلیارد ریال تسهیلات از اعتبارات این صندوق به متقاضیان اعطا شده است.

وی به اجرای طرح تجلیل از پیام‌آوران ایثار اشاره کرد و افزود: در این طرح با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی بین نسل‌های آینده، ایثارگران به بیان خاطرات خود از هشت سال دفاع مقدس می‌پرداختند.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: کاشت 22 اصله نهال به یاد روز شهدا و تعویض نام خیابان‌های سطح شهر با هماهنگی شهرداری با نام شهدا، استفاده از رسانه‌های مختلف در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، اختصاص موضوع شهید و شهادت به عنوان موضوع انشای دانش‌آموزان، اهدای خون توسط کارکنان بنیاد شهید، تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری یادواره شهدا و برگزاری همایش پیاده‌روی از دیگر برنامه‌های اجرایی در راستای بزرگداشت روز شهدا بوده است.

انتهای پیام/79001/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول