اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری جیرفت خبر داد

صدور مجوز احداث 40 هکتار گلخانه در جیرفت

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: طی چند ماه اخیر مجوز احداث 40 هکتار گلخانه در این شهرستان که هر کدام به طور متوسط برای 20 نفر اشتغالزایی می‎کند، صادر شده است.

صدور مجوز احداث 40 هکتار گلخانه در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد امینی‎روش شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جیرفت اظهار داشت: اشتغال، مسکن، اعتیاد و ... از جمله عوامل به وجود آورنده اختلاف‎های خانوادگی است.

وی با اشاره به اینکه طی 30 سال گذشته کارهای بسیار زیادی در منطقه جنوب کرمان انجام شده است، ابراز داشت: صندوق توسعه ملی بانک کشاورزی تا مبلغ 2.5 میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات به این منطقه اختصاص داده است.

امینی‎روش با تأکید بر ترویج فرهنگ کار در منطقه تصریح کرد: مدارک تحصیلی که جوانان ما کسب کردند، تنها برای پشت میزنشینی نیست، بلکه باید طرح‎های کارآفرینی از جمله پرورش بوقلمون، شترمرغ، کرم ابریشم، زنبور عسل، دامداری، مرغداری و ... را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه طی چند ماه اخیر مجوز احداث 40 هکتار گلخانه در جیرفت که هر کدام به طور متوسط برای 20 نفر اشتغالزایی می‎کند، صادر شده است، افزود: آب، برق، زمین و تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

امینی‎روش عنوان کرد: یکی از بانک‎های شهر جیرفت 28 میلیارد تومان تسهیلات وام ازدواج به زوج‎های جوان پرداخت کرده، اما با ابراز تأسف مردم در زمینه بازپرداخت اقساط آن‎ها هیچ اقدامی نکرده‎اند.

بیشترین معوقات بانکی استان کرمان به جنوب اختصاص دارد

سرپرست فرمانداری جیرفت با بیان اینکه بیشترین معوقات بانکی استان کرمان به منطقه جنوب اختصاص دارد، گفت: بنیاد برکت نیز طرح‎های مختلفی با اعتبار 2 تا 60 میلیارد تومان در منطقه جنوب کرمان در دست اقدام دارد.

امینی‎روش مسائل و مشکلات مالی را در اختلاف‎های خانوادگی بسیار مؤثر دانست و بیان داشت: بخش عمده‎ای از اعتیاد زاییده بیکاری است، بنابراین اگر قشر جوان به سمت و سوی کسب مهارت‎های فنی و حرفه‎ای حرکت کنند به زودی وارد بازار کار شده و مشکلات اجتماعی نیز کاهش می‎یابد.

وی اذعان داشت: باید کارهای کارشناسی شده و علمی شورای فرهنگ عمومی را جمع‎آوری و تدوین کرده و در اختیار دستگاه‎های اجرایی مورد نظر قرار داد تا تأثیر عملیاتی و اجرایی آن را نیز شاهد باشیم.

انتهای پیام/80001/ک30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول