اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ‌صندوق توسعه ملی:

معوقات بانکی صنعتگران و تولیدکنندگان 80 هزار میلیارد تومان‌ است / نمی‌توان انتظار زیادی از بانک‌ها داشت

قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: وقتی که معوقات بانکی صنعتگران و تولیدکنندگان 80 هزار میلیارد تومان است نمی‌توان انتظار زیادی از بانک‌ها داشت.

معوقات بانکی صنعتگران و تولیدکنندگان 80 هزار میلیارد تومان‌ است / نمی‌توان انتظار زیادی از بانک‌ها داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید قاسم حسینی در کارگروه اشتغال که ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: نخستین کار شورای اشتغال استان ترسیم نقشه راه است تا مشخص شود که چه سیاست‌هایی در خوزستان برای ایجاد اشتغال دنبال شود.

وی با انتقاد از اینکه عده‌ای می‌گویند فرهنگ کار و بسترهای لازم برای فعالیت‌های اقتصادی وجود ندارد تصریح کرد: اگر ما بستر اقتصادی برای ایجاد اشتغال نداریم پس چرا شورای اشتغال تشکیل می‌دهیم؟

قائم مقام صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: در گذشته افراد بیکار و بی‌سواد بودند و کارگری می‌کردند و به انجام هر کاری قانع بودند در حالی که هم‌اکنون اکثر بیکاران کشور فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه روش‌های آموزشی در دانشگاه‌ها اشتباه است اذعان کرد: افرادی که از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند تخصص لازم را ندارند و مشکل ما در آینده تحصیلکرده‌های بی‌مهارت و پرمدعا است.

حسینی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌هایی که صورت گرفته است تا چهار سال آینده 5 میلیون نفر از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند تصریح کرد: در این میان مجبوریم برای آموزش این نیرو‌ها از طریق فنی و حرفه‌ای، کارگاه آموزشی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها مبادرت به گرفتن دانشجوی پولی بدون کنکور می‌کنند عنوان کرد: این دانشگاه‌ها به تأمین هزینه‌های خود، بیش از آموزش نیرو فکر می‌کنند.

قائم مقام صندوق توسعه ملی با بیان اینکه رشد اقتصادی باید معادل رشد جمعیت بالا برود تصریح کرد: رشد تولید ناخالص ملی مستلزم تشدید سرمایه است.

وی اظهار کرد: کلنگ‌زنی‌های بی‌مورد در بیشتر استان‌ها انجام می‌شود در حالی که برای اجرای هر طرحی باید یک چارچوب منظمی متناسب با ویژگی‌ها منطقه تدوین شود.

حسینی با بیان اینکه در این شرایط آزمون و خطا معنی ندارد اذعان کرد: در شرایطی که منابع مالی اندک است نمی‌توانیم ریسک کنیم بلکه هر طرحی که می‌خواهد اجرا شود باید بر اساس برنامه پیش برود تا خطایی در آن به وجود نیاید.

وی به معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: وقتی که معوقات بانکی صنعتگران و تولیدکنندگان 80 هزار میلیارد تومان است نمی‌توان انتظار زیادی از بانک‌ها داشت.

انتهای پیام/72011/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول