اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازگشایی واحد روی کارخانه سرب و روی بلامانع است

استاندار زنجان: معوقات بانکی به واحدهای دارای مشکل سرمایه در گردش تعلق می‌گیرد

استاندار زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای دریافت معوقات بانکی از بدهکاران گفت: این تسهیلات به محض دریافت در اختیار پروژه‌هایی که به دلیل مشکلات سرمایه در گردش تعطیل شده یا ظرفیت خود را کاهش داده‌اند، قرار می‌گیرد.

استاندار زنجان: معوقات بانکی به واحدهای دارای مشکل سرمایه در گردش تعلق می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری امشب در جمع خبرنگاران استان زنجان با اشاره به آغاز اجرای توافقنامه هسته‌ای مشهور به تفاهنمامه ژنو اظهار داشت: مقدمات اجرای این توافقنامه به صورت دوجانبه فراهم شده است.

وی با ابراز امیدواری برای تاثیرگذاری عملیاتی شدن توافقنامه ژنو بر بازار اضافه کرد: تاثیرات روانی لغو بخشی از تحریم‌ها بیشتر از سایر ابعاد متبلور است.

استاندار زنجان به حل بخشی از مشکلات ناشی از تحریم‌ها در پی اجرای توافقنامه ژنو اشاره و تصریح کرد: نباید طوری القا شود که همه مشکلات با این توافقنامه حل می‌شود.

این مسئول وابسته کردن حل همه مشکلات موجود را به توافقنامه ژنو موجب دامن زدن به ناامیدی در جامعه دانست و متذکر شد: باید با دقت از امید ایجاد شده در جامعه محافظت شود.

*برآورد مطالبات معوق بانکی

انصاری به برآوردهای انجام شده در مورد مطالبات معوق سیستم بانکی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: این مبلغ بیش از 80 هزار میلیارد تومان است که نیمی از توان این سیستم برای ارائه تسهیلات محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وجود حجم عظیمی از پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور خاطرنشان کرد: دریافت‌کنندگان تسهیلات موفق به تامین آورده تضمین شده برای پیشبرد اهداف خود نشده در نتیجه اهداف تعیین شده برای اشتغال محقق نشده است.

استاندار زنجان تبدیل بیکاران به بدهکاران بیکار را از نتایج ارائه تسهیلات بدون مطالعه توان دریافت‌کنندگان آن اعلام کرد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای دریافت معوقات بانکی از بدهکاران ابراز داشت: بر اساس مجوز صادر شده این تسهیلات به محض دریافت در اختیار پروژه‌هایی که به دلیل مشکلات سرمایه در گردش تعطیل شده یا ظرفیت خود را کاهش داده‌اند قرار می‌گیرد.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام جدی همه استان‌ها از جمله استان زنجان برای دریافت بودجه از دولت در بخش عمرانی ادامه داد: باید متوجه بود که این بودجه فقط پنج درصد در توسعه نقش ایفا می‌کند.

وی با تحلیل درصد تاثیرگذاری دیگر راه‌های جذب بودجه و تاثیرگذاری آنها بر روند توسعه افزود: اعتبارات ملی، سرمایه‌گذاری‌های مردمی، سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی بزرگ و در نهایت استفاده از منابع خارجی دارای درصدهای متفاوت تاثیرگذاری بر توسعه هستند.

استاندار زنجان تاکید کرد: با استفاده از منابع بودجه دولتی و فراهم کردن زیرساخت‌ها می‌توان زمینه جذب اعتبارات شرکت‌های دولتی و سرمایه‌های خارجی را فراهم کرد.

این مسئول با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام مانند سد مشمپا و چند نیروگاه در استان زنجان گفت: می‌توان با استفاده از فاینانس زمینه عملیاتی شدن این پروژه‌ها را فراهم کرد.

*تشکیل کمیته کاری مشترک بین استان‌های شمال غرب

انصاری از تشکیل کمیته کاری مشترک بین استان‌های شمال غرب کشور خبر داد و تصریح کرد: این کمیته به صورت دوره‌ای در استان‌های عضو تشکیل می‌شود و مشترکات بین آنها را پیگیری می‌کند.

وی اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان را استان‌های عضو کمیته کاری مشترک شمال غرب کشور اعلام کرد و ادامه داد: جمعیت ساکن در این استان‌ها 10 درصد جمعیت کشور هستند در حالی که کمتر از 6 درصد از درآمد ملی را در اختیار دارند.

استاندار زنجان از تشکیل شش اتاق فکر در استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: چهار اتاق فکر از این مجموعه شامل صنعت و معدن، آب و کشاورزی، عمران شهری و امور فرهنگی تشکیل شده و جلساتی نیز برگزار کرده‌اند.

این مسئول استفاده از ایده‌ها و تفکرات افراد را از اهداف تشکیل اتاق‌های فکر در استان زنجان اعلام کرد و ابراز داشت: دو اتاق فکر خدمات و گردشگری و امور اجتماعی نیز در آینده‌ای نزدیک تشکیل می‌شود.

*مدیریت بازار کشاورزی مانع هدر رفتن زحمات کشاورزان می‌شود

انصاری تعداد شاغلان بخش کشاورزی استان زنجان را حدود 80 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: تولیدات 2 میلیون و 250 هزار تنی کشاورزی زنجان نه تنها پاسخگوی نیاز استان است بلکه مازاد آن به خارج از استان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با هدف اشتغال انجام نمی‌شود، ادامه داد: هدف از سرمایه‌گذاری در این بخش ارتقای بهره‌وری و افزایش توجیه اقتصادی برای فعالان آن است.

استاندار زنجان به بارندگی‌های مطلوب در سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: مسئولان بخش کشاورزی با شناسایی بازارهای هدف و ایجاد تشکل‌های خاص ضمن حذف دلالی در این بازار مانع جذب درآمد کشاورزان توسط دلالان شوند.

این مسئول تاکید کرد: مسئولان بیشتر از اینکه به دنبال افزایش سطح زیر کشت در بخش کشاورزی باشند باید بازار را مدیریت کنند تا زحمات کشاورزان هدر نرود.

*بازنگری حریم گنبد سلطانیه

انصاری در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت شهر سلطانیه و مشکلات توسعه‌ای آن تصریح کرد: مجاورت آثار تاریخی فاخری مانند گنبد سلطانیه معایب و مزایایی دارد که باید به صورت جمعی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به مشخص بودن حریم گنبد سلطانیه به عنوان یک اثر تاریخی افزود: به شخصه موافق بازنگری در مورد این حریم هستم.

استاندار زنجان به ثابت بودن جمعیت شهر سلطانیه طی چند سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: اگر خواهان تحقق افق جمعیتی تعریف شده برای این شهر هستیم باید تغییراتی در مقررات موجود برای ساخت و ساز در این شهر در ارتفاع یا سطح ایجاد شود.

*کم‌رنگ شدن حافظه تاریخی

این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد روند کند تغییرات مدیریتی تاکید کرد: این روند با تغییرات در دولت گذشته خیلی تفاوت ندارد و آنچه مشهود به نظر می‌رسد کم‌رنگ شدن حافظه تاریخی در این مورد است.

*ضعف مدیریت در پتروشیمی زنجان

انصاری حل مشکلات پتروشیمی زنجان را منوط به اعاده مدیریت سهامداران اصلی آن یعنی مردم عنوان کرد و افزود: 60 درصد سهامداران شرکت پتروشیمی زنجان مردم هستند که ساز و کاری برای اعمال مدیریت ندارند.

وی با بیان اینکه دولت سهمی در پتروشیمی زنجان ندارد، اضافه کرد: وضعیت این شرکت تا زمانی که توسط اقلیت اداره می‌شود تغییری نمی‌کند.

استاندار زنجان به شرایط اعلام شده برای بازگشایی واحد روی کارخانه سرب و روی اشاره کرد و ابراز داشت: بازگشایی این واحد با توجه به فراهم شدن شرایط بلامانع است.

این مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین خوراک پالایشگاه کلنگ‌زنی شده زنجان گفت: حضور سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در این پروژه مهم‌تر از تامین خوراک است چرا که سرمایه‌گذار باید برای تامین خوراک تضمین داشته باشد.

انتهای پیام/73004/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول