اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

مازندران 3800 میلیارد تومان معوقات بانکی دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع‌ و معادن و کشاورزی مازندران، گفت: در مازندران حدود 3800 میلیارد تومان معوقات بانکی داریم.

مازندران 3800 میلیارد تومان معوقات بانکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا عشریه ظهر امروز در همایش بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت مازندران و کشور چین در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران، اظهار داشت: مازندران زیرساخت‌های خوبی برای صادرات دارد.

وی افزود: در کنار سه بندر و سه فرودگاه در مازندران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان سختکوشی داریم که با وجود نامهربانی در صدور بخشنامه‌ها و ایجاد مشکلات در مبادی خروجی کشور، تلاش می‌کنند به افق 1404 دست یابیم و صادراتی در شان مردم استان داشته باشیم.

عشریه با بیان اینکه لازم است به بازار چین به عنوان بازار صادراتی هدف، نگاه کنیم، ادامه داد: چین دومین اقتصاد وارد کننده جهان محسوب می‌شود و توجه به ظرفیت‌های بازار چین از ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات ما به چین محصولات پتروشیمی، مواد معدنی و ... است، تصریح کرد: برای صادرات خشکبار، میوه تازه و ماشین‌آلات هم فضا وجود دارد.

عشریه با بیان اینکه چین برای دهه آینده هدف‌گذاری 200 میلیارد دلاری دارد، گفت: حضور در این بازار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اگر در مازندران توسعه اقتصادی می‌خواهیم با فعالیت بخش خصوصی محقق می‌شود، ادامه داد: توقع بیشتری از مسئولان داریم تا مشکلات این حوزه رفع شود.

عشریه با بیان اینکه امسال از 17 صادر کننده نمونه مازندران، 10 نفر مشکلات بانکی داشتند، افزود: بانک‌های خصوصی کوچکترین خدمتی برای توسعه استان انجام ندادند و فقط برای منافع خود کار می‌کنند.

وی گفت: آنجا که منافع 40 درصدی بانک‌های خصوصی در میان باشد، پای کار هستند.

عشریه با اشاره به اینکه حل مشکلات تولیدکنندگان فقط در مسائل بانکی نیست، تصریح کرد: برخی مشکلات را دولت باید رفع کند.

وی با بیان اینکه بدهی‌های تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به اندازه‌ای افزایش یافته که دیگر توان ادامه کار ندارند، یادآور شد: تولیدکننده‌ای که یک میلیارد تومان تسهیلات گرفته اکنون باید سه میلیارد تومان به بانک برگرداند.

عشریه با اشاره به اینکه در مازندران حدود 3800 میلیارد تومان معوقات بانکی داریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم این مشکلات رفع شود.

انتهای پیام/86007/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول