اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد اسلامی آمل خبر داد

فعالیت 74 کانون فرهنگی مساجد در آمل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از فعالیت 74 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح شهر و روستای آمل خبر داد.

فعالیت 74 کانون فرهنگی مساجد در آمل

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از آمل اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام تاکنون نقش محوری و کلیدی برای مسلمانان داشته و دارند.

وی افزود: در صدر اسلام مساجد علاوه بر محلی برای عبادت، راز و نیاز و طاعت، مکانی برای بسیاری از تصمیم‌گیری‌های سیاسی، عبادی، مذهبی و نظامی بودند و حتی انقلاب اسلامی ما از دل مساجد برخاسته و به پیروزی رسید.

محمدی با اعلام اینکه هم‌اکنون کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کنار این مکان‌های معنوی و عبادی توانسته جوانان و نوجوانان زیادی را در امور مختلف مذهبی، دینی، فرهنگی و اجتماعی گرد هم آورد، از فعالیت 74 کانون فرهنگی و هنری مساجد ثبت شده در سطح شهر و روستای آمل خبر داد و گفت: از این بین 44 کانون فرهنگی و هنری روستایی و 30 کانون دیگر در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند.

محمدی یادآور شد: هم‌اکنون 22 کانون فرهنگی و هنری دیگر در این شهرستان مشغول به گذراندن مراحل مختلف برای اخذ مجوز لازم برای فعالیت هستند که در این بین نیز هفت کانون شهری و 15 کانون روستایی است.

این مسئول تصریح کرد: در سال 91 تعداد 11 کانون به کانون‌های مساجد این شهرستان افزوده شده که این آمار در سال 92 با افزایش 30 کانون همراه بود.

وی با اعلام اینکه برای برخی کانون‌های فرهنگی کتابخانه احداث کردیم، از اجرای طرح‌های تفسیر قرآن کریم، تلاوت نور و طرح چهره به چهره در این کانون‌ها خبر داد.

محمدی با تاکید بر اینکه بودجه لازم برای کانون‌ها در ایام‌الله دهه فجر اختصاص یافت، گفت: معمولا در ازای هر برنامه و ارسال گزارش کار از سوی مسئولان کانون‌ها که ماهانه ارسال می‌شود بودجه در نظر گرفته می‌شود همچنین برای هر کانون تازه تاسیس نیز  4 میلیون ریال اختصاص می‌یابد.

وی با اعلام ایجاد دو کانون تخصصی در این شهرستان یادآور شد: علاوه بر کانون تخصصی سجادیه، کانون تخصصی سینمایی و تئاتر در کانون فرهنگی امام رضا(ع) روستای کته‌پشت محله تیرکان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/86012/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول