اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ارشاد:

هشت هزار کانون مساجد در روستاها فعال است

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: در حال حاضر هشت هزار کانون فرهنگی،‌ هنری مساجد در روستاهای کشور فعال است.

هشت هزار کانون مساجد در روستاها فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل کانون‌های مساجد و تجلیل از برترین‌ها در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: ما در حالی بیست و یکمین سالگرد تشکیل کانون‌های مساجد را گرامی می‌داریم که در این مدت به دستاوردهای ارزشمندی با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی به ویژه حضور بالنده مردم دست پیدا کردیم به گونه‌ای که امروز توانمندی‌های کانون‌ها در عرصه‌های مختلف چون روز نمایان است.

وی تصریح کرد:‌ به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 71 و ابراز نگرانی از تهاجم گسترده فرهنگی دشمن براساس مصوبه 302 با محوریت وزارت ارشاد، کانون‌های مساجد در کشور شکل گرفت و پنجره امیدواری به روی مردم به ویژه خانواده‌ها در تربیت نسل آینده با محوریت مساجد و کانون‌ها بارور شد.

ارباب سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نهال نو رس در دهه 70 امروز به یک درخت تنومند با شاخ و برگ و میوه‌های دلپذیر تبدیل شده به طوری که همه از ثمرات آن استفاده می‌کنند.

این مسئول از تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری به عنوان یک نعمت گران سنگ انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب و پایان جنگ تحمیلی و فرصتی جدید و پنجره‌ای نو در حرکت‌های رو به تعالی جوانان یاد کرد و ادامه داد: امروز بیش از دو میلیون جوان و نوجوان از برنامه‌های متنوع این مجموعه استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد:‌ برخلاف بسیاری از مصوبات که روی کاغذ مانده و هنوز به مرحله عمل نرسیده امروز شاهد اجرایی شدن مصوبه تشکیل کانون‌های مساجد و شکل‌گیری این کانون‌ها از شهرک غرب تهران تا گیلان غرب و از شمال تا جنوب کشور و فراوانی و تنوع فعالیت کانون‌ها در سطح کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اهمیت و نقش کانون‌ها را در نقاط مرزی بیان کرد و یادآور شد: بعد از گذشت 21 سال ما با کمترین سهم دولتی با مشارکت خود مردم،‌ ائمه جمعه و جماعات و اهالی پرشور مساجد به جایگاهی رسیده‌ایم که این جایگاه ما را در رسیدن به نقطه عطف تحولات فرهنگی و هنری امیدوار کرده است.

ارباب سلیمانی در ادامه سخنان خود بیان کرد: این توانمندی به حدی است که جوانان پرشور و علاقه این مرز و بوم گرد هم آمدند تا در قالب کانون‌ها فعالیتی مثبت و سازنده را داشته باشند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عظمت و شکوه دارالارشاد اردبیل اشاره کرد و گفت: ما در استان اردبیل شاهد حضور جوانان مؤمن،‌ متعهد و معتقد به ارزش‌های ناب اسلامی در سنگر مساجد و کانون‌ها هستیم که تلاش می‌کنند از این پایگاه عظیم معنوی در جهت خواسته‌های ارزشی و دینی بهتر و شایسته استفاده کنند.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول