اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین:

75 درصد از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین شناسنامه‌دار شده‌اند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: از سال گذشته تاکنون 75 درصد از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان شناسنامه‌دار شده‌اند و اقدامات لازم برای شناسنامه‌دار شدن بقیه کانون‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

75 درصد از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین شناسنامه‌دار شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی صبح امروز در مراسم بیست و یکمین سالروز تأسیس کانون‌های مساجد که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در استان قزوین 225 کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند که از این تعداد 115 کانون روستایی و 110 کانون شهری است.

وی افزود: همچنین از این تعداد 17 کانون تخصصی، 11 کانون مصلی و 170 کتابخانه نیز در کانون‌های مساجد سطح استان قزوین فعال است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در سطح روستاهای این استان اضافه کرد: یکی از اقداماتی که به صورت جدی در حال پیگیری است، بهره‌مندی روستاهای کم برخوردار از کانون‌های فرهنگی مساجد است.

رمضانی ادامه داد: در این راستا تاکنون موفق شدیم در 80 درصد روستاهای بالای یک هزار خانوار کانون فرهنگی هنری مساجد را فعال کنیم که تأثیر زیادی در پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان داشته است.

وی با اشاره به شناسنامه‌دار شدن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون 75 درصد از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان شناسنامه‌دار شده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در دستور کار دبیرخانه کانون مساجد قرار دارد اهدای تجهیزات به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سطح این استان است که در این راستا در سال جاری 230 میلیون تومان اعتبار در قالب سرانه و تجهیزات به کانون‌های مساجد اختصاص یافته است.

رمضانی بیان کرد: با وجود کمبود اعتبار 14.5 میلیون تومان برای خرید تجهیزات اعم از میز، قفسه و صندلی اختصاص یافته است که این تجهیزات به کانون‌های جدیدالتأسیس اهدا می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد دبیرخانه کانون‌های مساجد در سال 93 ابراز کرد: سعی کردیم در سال 93 برنامه محور بوده و بر این اساس حرکت کنیم و در این راستا افرادی که برنامه قابل اجرایی در کانون فرهنگی مساجد ارائه دهند، مورد حمایت این نهاد قرار می‌گیرد.

نذر فرهنگی در جامعه ترویج داده شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطرنشان کرد: باید در راستای ترویج نذر فرهنگی در مساجد تلاش کنیم، زیرا این امر علاوه بر اینکه باقیات و صالحات برای انسان به شمار می‌رود، در پیشبرد برنامه‌های مسجد نیز مؤثر است.

رمضانی بیان کرد: با ترویج چنین فرهنگی مساجد به‌روز می‌شوند و به لحاظ تجهیز مساجد از نظر اقلام فرهنگی با مشکل کمتری روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: مسجد پایگاه قضایی، کانون ارتباط جمعی مردم، اجتماعات مردم در مناسبت‌های مذهبی، مرکز اطلاع‌رسانی به مسلمین، رسیدگی به امور محرومان، پایگاه جهاد و مبارزه با دشمن، مرکز آموزش و یک رسانه‌ای است که در دسترس همه مردم است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: سبک زندگی اسلامی موضوعی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های کانون‌های مساجد به آن پرداخت و همچنین در بحث پزشکی، مشاوره ازدواج، رفع اختلافات خانوادگی، تقویت ریشه‌های محبت و اعتقادی نیز می‌توان از ظرفیت کانون‌های مساجد استفاده کرد.

رمضانی با اشاره به اینکه در عصر کنونی اصلی‌ترین محل توسعه فرهنگی در کشور مسجد است، افزود: ما ظرفیت‌های بسیاری در مساجد داریم که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که آحاد جامعه از این ظرفیت بهره‌مند شوند و تلاش کنیم تا برنامه‌ها بر اساس ذائقه افراد باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های مسجد تراز اسلامی اظهار کرد: امروز اگر می‌خواهیم مسجد تراز اسلامی مانند صدر اسلام داشته باشیم، باید مسجد ما فقط کانون عبادت نباشد بلکه باید از تمام کارکردهای مسجد استفاده کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با بیان اینکه محبت، همدلی و مدارا سه موضوع مهمی است که از متولیان مساجد تقاضا می‌شود، ادامه داد: آنچه موجب حضور پررنگ مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در مساجد می‌شود، محبت است و بداخلاقی گریز جوانان از مسجد را به دنبال دارد.

انتهای پیام/77010/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول